اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فاجعه ریختن فاضلاب یاسوج به رودخانه بشار به روایت تصویر

خبرگزاری فارس: پرونده فاجعه‌آمیز ریختن انواع فاضلاب‌های شهر یاسوج به رودخانه طبیعی و منحصر به فرد بشار به یکی از موضوعات اصلی این شهر تبدیل شده است.

فاجعه ریختن فاضلاب یاسوج به رودخانه بشار به روایت تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، چند روزی است که خطر زیست محیطی ریختن فاضلاب خانگی، بیمارستانی و لجن‌کش‌های شهر یاسوج به رودخانه بشار این شهر نظر رسانه‌ها و برخی فعالان حوزه محیط زیست را به خود جلب کرده است.

جدی بودن این خطر آن هم در رودخانه‌ای که هم مصرف آشامیدنی دارد و هم منبع تأمین آب زراعت و کاشت مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا است و مهم‌تر اینکه این منطقه پناهگاهی برای وحوش، طیور و آبزیان است، باید مسئولان مربوطه هرچه سریع‌تر این پرونده را بررسی کنند.

در این گزارش تلاش کردیم تا به روایت تصویر گوشه‌هایی از این معضل بزرگ را به تصویر بکشیم، معضلی که اگر با هوشیاری و تدبیر مدیران این استان راهی برای آن اندیشیده نشود، شاهد زوایای نگران کننده‌تری از آن در آینده بسیار نزدیک خواهیم بود.

 
در این تصویر شاهد هستیم که دام‌ها و احشام در بستر این رودخانه و دقیقاً در کنار عبور فاضلاب مشغول به چرا و خوردن آب هستند، دام‌ها نیز منبع اصلی تغذیه انسان‌ها هستند.

 

 

در این تصویر نیز، فاضلاب در چند متری رودخانه بشار رها می‌شود و اگر مسیر آن را دنبال کنیم متوجه می‌شویم که فاضلاب مستقیم وارد رودخانه می‌شود.

در سایر تصاویر گوشه‌های دیگری از این فاجعه زیست محیطی قابل درک است.

===========

گزارش از کریم بنام

===========

 

انتهای‌ پیام/82005/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول