اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

برخی آمار پیشرفت پروژه‌ها واقعیت ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران نباید اصراری به بلوف زدن داشته باشند و بخواهند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را بیشتر از آن‌چه که هست اعلام کنند.

برخی آمار پیشرفت پروژه‌ها واقعیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در حاشیه‌های نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی در میان مسئولان رد و بدل می شود که اگر چه در متن نیستند ولی حاوی نکات بسیار مهمی هستند که ذکر آن‌ها خالی از لطف نیست.

در این یادداشت به حاشیه‌های نشست بررسی پروژه‌های مهر ماندگار در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازیم.

 * مهم‌ترین بحث رد و بدل شده در این نشست، موضوع اعلام آمارهای پیشرفت فیزیکی 26 پروژه‌ مهر ماندگار در این استان بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در چند مورد این آمارها را غیرواقعی خواند و تأکید کرد: مدیران نباید اصراری به بلوف زدن داشته باشند و بخواهند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را بیشتر از آن‌چه که هست اعلام کنند.

* استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست در اعتراض به یکی از مدیران گفت: آقایان مدیر اگر می‌خواهند آب بخورند می‌گویند استاندار وارد شود و کمک کند، من به این گونه مدیران می‌گویم حقوقتان را به حساب کمیته امداد بریزید من خودم کارها را انجام می‌دهم، مگر این حقوقی که می‌گیرید برای چه هست؟

* صابری ادامه داد: برخی فکر می‌کنند موضوع یک زایمان هم باید در شورای تأمین این استان حل و فصل شود، خیر اینگونه نیست و مدیران کاهلی را کنار بگذارند.

 *کلینیک درمانی یاسوج به هیچ وجه 45 درصد پیشرفت فیزیکی ندارد

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در این نشست، پیشرفت فیزیکی کلینیک درمانی خود در گلستان 14 را 45 درصد گزارش داد که با واکنش تند استاندار مواجه شد، وی گفت: من هر روز از کنار این پروژه می‌گذرم و امکان ندارد این کلینیک 45 درصد پیشرفت داشته باشد.

* صابری همچنین در مورد این کلینیک درمانی 6 هزار متر مربعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که در لیست مهر ماندگار قرار دارد، گفت:‌ در گزارشات این پروژه فعال اعلام شده ولی من می‌دانم که تا 92 روز گذشته هیچ کاری در مورد فعال شدن این پروژه انجام نشده و حداقل من در این دانشگاه که چند واحد درس دارم این را به خوبی می‌دانم.

* استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نماینده این دانشگاه که گفته هیچ پولی برای پروژه‌های مهر ماندگار نگرفتیم، بیان کرد: کمی بجنبید تا این پروژه را به موقع به افتتاح برسانید،

* حسین صابری در صحبت‌هایی مشابه به مدیرکل ورزش و جوانان نیز گفت: پیشرفت 94 درصدی ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج نیز به هیچ عنوان صحت ندارد و این آمارها موجب می‌شود تا پول کمتری را از تهران به ما بدهند.

* وی ادامه داد: وقتی ما می‌گوییم ورزشگاه تمام شده است و این آمارها را اعلام می‌کنیم، فردا فلان روزنامه‌نگار عکس می‌گیرد و می‌گوید این است ورزشگاه تکمیل شده و به ریش همه ما مدیران می‌خندند.

*وی تأکید کرد: آقای عباسی وزیر پول‌های زیادی دارد ولی عادت دارد تا کسی داد نزند به او پولی نمی‌دهد پس شما هم برای گرفتن پول ملی پیگیر باشید.

*صابری به دیدار هفته قبل خود با مهرابیان اشاره کرد و گفت:‌ وی در این دیدار گفت ورزشگاه 94 درصد پیشرفت دارد و و فلان پروژه فلان پیشرفت و دیگر نزدیک به اتمام هستند که من به ایشان گفتم، حضرت عباسی این دروغ است و این قدر پیشرفت فیزیکی ندارند.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از طولانی شدن 6 ساله این ورزشگاه گفت: بعد از 6 سال هنوز کاغذبازی دو خطه مشاور تمام نشده است.

 * قرارداد آزمایشگاه مکانیک خاک باطل شود

*وقتی نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی از آمار 160 کیلومتری راه آسفالت‌شده روستایی گزارش داد، صابری بیان کرد: تکه تکه آدرس دهید تا این آسفالت‌ها را ببینیم که مربوط به امسال هستند یا نه، من وقت بیکاری زیاد دارم و همه آن‌ها را می‌بینم که کدام روستاها آسفالت شدند.

*مقام ارشد اجرایی در واکنش به گزارش پیشرفت فیزیکی بیمارستان 96 تخت‌خوابی گچساران هم گفت: اینکه پیمانکار این پروژه قسمت‌های سود ده کار را انجام دهد و از کارهای کم سودتر شانه خالی کند، پذیرفتنی نیست و مسئولان مربوطه باید مراقب باشند که کلاه سر آن‌ها نرود و فشار بیاورید تا کار انجام شود.

* کمالوندی، مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از تعلل یک ماهه آزمایشگاه مکانیک خاک برای تأیید یک آزمایش گفت و تهدید کرد که آزمایش فنی این پروژه را به بخش خصوصی واگذار می‌کند، ولی استاندار خطاب به وی گفت: قرارداد آزمایشگاه مکانیک خاک را لغو کنید و یک ریال پول هم ندهید، نمی‌شود که بیت‌المال را هدر داد.

* مردم می‌خواهند ببینند چه وقت علمک گاز جلوی خانه‌شان است و کاری به نامه‌نگاری‌ها ندارند

* مردم، برگزاری یک جلسه یا نوشتن یک نامه را نمی‌بینند، مردم می‌بینند که چه وقت علمک گاز جلوی خانه آن‌ها نصب شده است، این جمله‌ای بود که صابری در پاسخ به گزارش صیدالی از شرکت گاز گفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رئیس فرودگاه یاسوج را متهم به کم‌اطلاعی در مورد پروژه‌های اداره متبوع خود متهم کرد و گفت: من بیشتر از شما در جریان مسائل هستم.

* در این نشست مواردی از اختلاف آماری و نوشتاری در لیست جلوی استاندار با گزارشات قرائت شده وجود داشت که مدیران ادارات آن را ناشی از اشتباهات تایپی خواند و استاندار به آن‌ها گفت: همه اشتباهات را گردن تایپیست‌های اداره نیندازید، بیچاره ماشین‌نویس‌ها.

 * مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در تهران چه می‌کند؟

* ادعای نماینده شرکت آب منطقه‌ای در توجیه علت غیبت مدیرعامل این شرکت که گفته بود وی مرتبا در حال پیگیری روند اجرایی پروژه‌های مهر ماندگار در تهران است و آقای لطفی یا در حال تلفن با تهران است و یا در تهران در حال رایزنی و پیگیری نیز با واکنش جالب استاندار مواجه شد، صابری به نماینده آب منطقه‌ای گفت: البته راه سوم را نگفتید، آقای لطفی یا در تهران یا در حال رایزنی با تهران و یا هم اینکه در ایلام هستند.(ایلام محل زندگی آقای لطفی است).

*وی ادامه داد: در این دو روز همه جای تهران به علت آلودگی تعطیل بود، و مدیرعامل آب منطقه‌ای چگونه در این تعطیلات رفته است تهران؟

 *صابری به بدقولی شرکت آب منطقه‌ای در آبرسانی به یکی از مناطق حوزه گچساران نیز اعتراض کرد.

*پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج نیز از واکنش استاندار دور نماند و وی با حساسیت خاصی در این خصوص، رئیس فرودگاه را متهم به بی‌اطلاعی کرد و گفت: ‌با چنگ و دندان هم که شده جلوی فساد در این پروژه را می‌گیرم.

* مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد از مدیران این استان خواست تا کاهلی و بی‌حالی را کنار بگذارند و به دنبال بهانه برای کار نکردن نباشند زیرا اگر دنبال بهانه باشیم، بهانه زیاد است.

* وی، معارضات اجتماعی، بارندگی و نبود اعتبار را از بهانه‌های معمول مدیران در این زمینه برشمرد.

----------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

-----------------------------

انتهای پیام/82005/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول