اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد:

نشریات دانشجویی چگونه فکر کردن را ترویج کنند

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نشریات خارج دانشگاه می‌خواهند به مخاطب بگویند به چه چیزی فکر کنید نه چگونه فکر کنید؟ گفت: فضای نشریات دانشجویی «چگونه فکر کردن» را ترویج می‌دهد.

نشریات دانشجویی چگونه فکر کردن را ترویج کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیمان عین‌القضاتی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نشریه علمی دانشجویی منطقه 5 کشوری در دانشگاه آزاد این شهرستان اظهار داشت: یکی از کارکردهای جشنواره نشریات دانشجویی آشنا شدن مدیر مسئولان و فعالان عرصه فرهنگ با بخش‌های مختلف امور دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه روند رو به رشدی را در تولید نشریات نداشتیم و شاهد افت محتوای نشریات هستیم، افزود: امروزه نشریات دیجیتال و فضای مجازی توسعه و گسترش یافته است و دلیل رشد و گسترده شدن فعالیت این نشریات ترغیب و تشویق‌ فعالان این عرصه برای فعالیت است.

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه روزی هم شاهد برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی دیجیتالی باشیم، تصریح کرد: باید بستر‌ را برای ورود فعالان عرصه نشریات دیجیتال در دانشگاه‌ها مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین چالش در کنار نبود امکانات و تجهیزات، نداشتن سعه‌صدر مسئولان دانشگاه است، افزود: در صورتی که نشریات تمام حرف‌ها و خواسته‌های دانشجویان را در نشریه دانشگاه چاپ کنند فضای مدیریتی برای دانشگاه نیز بهتر می‌شود.

عین‌القضاتی ارتقای سطح محتوایی مطالب نشریات را مستلزم اطلاعات و آگاهی دانشجویی فعال در این بخش دانست و گفت: دانشجویان حوزه نشریات برای اثرگذار بودن خوراک فکری که به مخاطب ارائه می‌دهند باید به همه اصول و قواعد بنیانی و ساختاری در خصوص نشر یک نشریه تسلط داشته باشند.

وی با بیان اینکه نشریات خارج از دانشگاه دستخوش نگاه‌ها و خط مشی‌های سیاسی سردبیران و مدیر مسئولان است، ابراز داشت: گاهی پیش می‌آید که مسئولان این نشریات منافع حزبی را بر اصالت موضوع و بحث مورد نظر ترجیح می‌دهند و این در حالی است که در نشریات دانشگاهی ساده‌گویی و صادقانه‌نویسی کاملاً مشهود است.

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه نشریات خارج حوزه دانشگاه می‌خواهند به مخاطب بگویند به چه چیزی فکر کنید نه اینکه چگونه فکر کنید؟ اذعان کرد: در فضای نشریات دانشجویی به «چگونه فکر کردن » در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته می‌شود باید جوانان برای نهادینه کردن و ترویج این مهم وارد عرصه فعالیت شوند.

عین‌القضاتی در پایان بررسی علل شرکت نکردن برخی از دانشگاه‌ها را در جشنواره نشریه علمی خواستار شد و گقت: حضور در این جشنواره‌ها کمک بسیار زیادی در رشد کار مطبوعاتی دانشجویان می‌کند و زمینه‌ساز کسب راهکارهای جدید برای فعالیت کارآمد آنها می‌شود.

انتهای پیام/89010/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول