اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ارتباط تنگاتنگ تجربه ایران با فقه سیاسی

چشم‌انداز فقه سیاسی در ایران تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران از تدوین چشم‌انداز فقه سیاسی در ایران و در راستای ارتباط تنگاتنگ تجربه ایران با فقه سیاسی خبر داد.

چشم‌انداز فقه سیاسی در ایران تدوین می‌شود

جواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های دبیرخانه همایش چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران اظهار کرد: تدوین چشم‌انداز رشته‌ها و گرایش‌های علوم سیاسی یکی از فعالیت‌های این دبیرخانه است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات ایران، فقه سیاسی در ایران، تحولات سیاسی اجتماعی ایران، تفسیر سیاسی و کلام سیاسی و کلیات علوم سیاسی در ایران از دیگر پروژه‌های در دست تدوین چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران است.

مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران با اشاره به پروژه چشم‌انداز فقه سیاسی در ایران گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران فقه سیاسی در کانون تعاملات فقهی از یک سو و مطالعات سیاسی را از سویی دیگر مورد توجه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های پژوهشی مختلفی درباره این حوزه انجام گرفت که حاصل آن را می‌توان در تدوین کتاب‌ها و مقالات علمی و تأسیس گروه‌های پژوهشی ناظر به این دانش مشاهده کرد.

میرخلیلی یادآور شد: در سطح نازل‌تر فعالیت‌های آموزشی نیز مورد توجه قرار گرفت و واحدهای درسی در برخی رشته‌های دانشگاهی و مراکز حوزوی گنجانده شد.

وی عنوان داشت: چشم‌انداز فقه سیاسی در ایران تلاش می‌کند تا با بررسی وضعیت فقه سیاسی در دو عرصه پژوهش و آموزش، چشم‌انداز این دانش را در ایران تدوین کند.

مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران تصریح کرد: پس از گذشت سه دهه از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در ایران بررسی و ارزیابی فقه سیاسی امری ضروری است.

وی یادآور شد: ارتباط تنگاتنگ تجربه جمهوری اسلامی ایران با فقه سیاسی و کشف معضلات و مسائل فقه سیاسی این نظام سیاسی اهمیت و ضرورت مضاعف چنین تحقیقی را بیشتر آشکار می‌کند.

انتهای پیام/78003/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول