اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

ایجاد بصیرت از نتایج بارز حلقه‏های صالحین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند ایجاد بصیرت را یکی از نتایج بارز حلقه‏های صالحین عنوان کرد و گفت: بینش اسلامی و بصیرت از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است.

ایجاد بصیرت از نتایج بارز حلقه‏های صالحین است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی در حاشیه برگزاری همایش حلقه‏های صالحین شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه آبسرد، جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، فرمانده سپاه دماوند، سایر مسئولان محلی و جمع کثیری از بسیجیان شهرستان در حسینیه حضرت «ابوالفضل‏العباس» منطقه «جیلارد» دماوند برگزار شد، در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شجره طیبه صالحین را به مانند نام آن می‏توان به یک درخت تشبیه کرد.

وی ادامه داد: این درخت مانند هر درخت دیگری از ریشه، شاخه، برگ و میوه برخوردار است و دو بخش ثمره و سرچشمه آبیاری آن را می‏توان منویات رهبر فرزانه انقلاب فرض کرد.

علاءالدینی اضافه کرد: یکی از مهم‏ترین مسائل جاری و ساری در حلقه‏های صالحین فقدان طرح موضوعاتی نظیر جنسیت، سن و صنف است.

امام جمعه دماوند افزود: وجود چنین تنوع گسترده‏ای در این حلقه‏های تشکیل ‏شده خود از مزایای برتر آن محسوب می‏شود.

وی ادامه داد: در میان اهل فلسفه در ایام قدیم روشی با عنوان سقراطی مطرح بود؛ در سبک و سیاق سقراطی به صورت غیرمستقیم و در قالب تحقیق و تفحص خود افراد پیگیری مسائل علمی می‏شدند.

علاءالدینی اضافه کرد: در حلقه‏های صالحین نیز سعی بر این است تا افراد به مانند چشمه جوشان عمل کرده و مربیان همچون باغبان از محصولات در مقابل آفات صیانت کنند.

امام جمعه دماوند ایجاد بصیرت را یکی از نتایج بارز حلقه‏های صالحین خواند و گفت: بینش اسلامی و بصیرت از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: هر یک از این افراد عضو حلقه‏های صالحین نظریاتی در محدوده مسائل مذهبی و اسلامی دارند.

علاءالدینی اضافه کرد: اما این نظریات و سلایق باید در حلقه‏های صالحین به همان نسخه مطروحه از سوی رهبر فرزانه انقلاب منتهی شود که «دیروز کجا بودیم، امروز کجاییم و فردا باید در چه نقطه‏ای بایستیم».

انتهای پیام/67008/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول