اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان:

انسان‌سازی هدف متعالی حلقه‌های صالحین است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان گفت: انسان‌سازی یکی از هدف‏های اصلی و متعالی تشکیل حلقه‌های صالحین است.

انسان‌سازی هدف متعالی حلقه‌های صالحین است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در دیدار سرمربیان حلقه‌های صالحین استان سمنان با وی که در دفتر امام جمعه سمنان انجام شد، اظهار داشت: یکی از اهداف متعالی حلقه‌های صالحین، انسان‌سازی بوده و قرار گرفتن در این مسیر مستلزم صرف وقت و هزینه است.

وی افزود: یادگیری جامع و گسترده به ویژه نسبت به مسائل دینی نظیر مباحث عقاید و احکام در هر شرایطی ضروری بوده؛ چرا که نخستین چیزی که در بصیرت نقش دارد، ایمان است.

امام جمعه سمنان بیان داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند که «عموی ما حضرت عباس ایمانش قرص بود و همین ایمان باعث بصیرت او شد»؛ بنابراین بصیرت بدون ایمان میسر نمی‌شود.

شاهچراغی تصریح کرد: سرگروه‌ها،‌ مربیان و سرمربیان حلقه صالحین باید گزینش شوند؛ چرا که این افراد وظایف سنگینی بر عهده دارند و در واقع باید عالم و متقی باشند.

نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان با بیان اینکه احکام،‌ عقاید و اخلاق همراه و ملازم یکدیگر هستند، افزود: دستیابی به اهداف و کسب نورانیت در صورتی میسر می‌شود که این سه مؤلفه در انسان ایجاد شود.

وی بیان داشت: سفارش مؤکد به سرگروه‌های حلقه‏های صالحین این است که شایسته باشند و در این جهت تلاش کنند؛ چرا که با شایستگی انسان‌سازی امکان‌پذیر می‌شود.

شاهچراغی تأکید کرد: فرد باید خود متخلق به اخلاق اسلامی و در یک کلام صالح باشد تا بتواند دیگران را نیز به راه صلاح و رستگاری راهنمایی کند.

حضور علما سبب قوت قلب تمام مسلمانان است

‌فرمانده سپاه استان سمنان نیز در این نشست گفت: اگر علما نباشند، نمی‌توان نظام صالحین را پیش برد و به واقع می‌توان گفت که حضور علما باعث قوت قلب تمام مسلمان‌هاست.

سردار علی استادحسینی اظهار داشت: کیفی‏سازی در حلقه‌های صالحین مورد توجه جدی سپاه قرار گرفته است و خوشبختانه مشکلی از جهت کمیت در حلقه‏های صالحین وجود ندارد و در حال حاضر، بیشتر باید به کیفی‌سازی حلقه‌ها پرداخته شود.

فرمانده سپاه استان سمنان با بیان ضرورت و اهمیت تشکیل حلقه‌های صالحین اظهار داشت:‌ کیفیت و عمق‏بخشی نسبت به حلقه‌های صالحین موجب ساختن بدنه اصلی بسیج است و پایه‏های اصلی آن را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باید از سطحی‌نگری پرهیز شود، گفت: در بیشتر موارد ما از سطحی‌نگری در عقاید، فهم و در گزینش دچار مشکل می‌شویم؛ بنابراین، این مسئله در تمام سطوح به ویژه در حلقه‌های صالحین باید مورد توجه قرار گیرد.

استادحسینی اضافه کرد: حلقه‏های صالحین علاوه بر اینکه موجب کادرسازی آینده انقلاب اسلامی خواهند شد، در ذات خود بصیرت‏افزا و آگاهی‏بخش هستند.

انتهای پیام/2249/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول