اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی؛

همایش توسعه اقتصادی در بابلکنار برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابلکنار گفت: به منظور استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل بالقوه و بالفعل بابلکنار، همایش بزرگ توسعه اقتصادی و فرهنگی این منطقه با حضور نخبگان این بخش برگزار می‌شود.

همایش توسعه اقتصادی در بابلکنار برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام عباس بابائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: همایش بزرگ توسعه اقتصادی و فرهنگی بابلکنار با هدف جمع‌آوری نخبگان و شناسایی آنها، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بابلکنار در سند توسعه اقتصادی پایدار منطقه، استفاده مطلوب از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در توسعه اقتصادی منطقه و معرفی منطقه بابلکنار به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی در بابلکنار برگزار می‌شود.

وی افزود: از زمانی که ستاد نماز جمعه در بابلکنار مستقر شد، علاوه بر پیگیری برای رشد، تعمیق و گسترش مسایل فرهنگی و معنوی منطقه برای ارتقا و توسعه اقتصادی بخش بابلکنار تلاش کردیم که در این راستا آسفالت جاده، بهره‌مندی مردم منطقه از نعمت گاز، پیگیری برای ارتقای بیمارستان مرزیکلا و احداث ساختمان جدید برای نیازهای بیمارستان در بخش‌های رادیولوژی، داخلی، کودکان و اطفال و استقرار دفاتر نمایندگی ادارات از جمله اقدامات انجام شده توسط امام جمعه بخش بوده است.

بابائیان بیان داشت: برای توسعه اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه بابلکنار با دعوت از نخبگان و شخصیت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در نظر داریم همایش بزرگ توسعه اقتصادی بابلکنار را با حضور مسئولان کشور، استاندار مازندران و مدیران استان و شهرستان بابل در منطقه بابلکنار برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دبیرخانه همایش توسعه اقتصادی بابلکنار در منطقه فعال شده است، افزود: با شکل‌گیری کمیته‌های اقتصادی، فرهنگی، تبلیغات و پشتیبانی، تشریفات و مالی مقدمات این همایش دو روزه در بابلکنار به نحو مطلوبی فراهم می‌شود.

امام جمعه بابلکنار تصریح کرد: بابلکنار با دارا بودن منطقه جنگلی 760 هکتاری بزچفت از جاذبه‌های بسیار زیبا توریستی و گردشگری برخوردار بوده که متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های این منطقه جنگلی استفاده نشده است که در این همایش در صدد هستیم طرح احداث تله‌کابین، باغ وحش و شهرک سالمندان را مطرح و اجرایی کنیم که در صورت احداث تله‌کابین در این منطقه، بابلکنار متنوع‌ترین تله کابین جهان را دارا می‌شود.

بابائیان با بیان اینکه بابلکنار منطقه‌ای کشاورزی و دامپروری است اذعان داشت: بابلکنار با دارا بودن 40 هزار رأس دام، 13 واحد مرغی، تولید بیش از 220 هزار قطعه جوجه و تولید روزانه 100 تن شیر و بیش از یک هزار هکتار باغ مرکبات زمینه احداث صنایع تبدیلی را دارا است.

امام جمعه بابلکنار به مجتمع مرغ لاین بابلکنار اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه مجتمع مرغ لاین یکی از مجتمع‌های استراتژیک نظام و کشور ما است در همایش توسعه اقتصادی بابلکنار در صدد هستیم روند توسعه و رشد این مجتمع را بررسی و اجرایی کنیم.

بابائیان توسعه جاده مواصلاتی بابلکنار به تهران، سمنان و قائمشهر، احداث سد لاستیکی با توجه به کوهستانی بودن منطقه بابلکنار، بهداشتی و مکانیزه کردن دفن زباله‌ها را از دیگر نیازهای این منطقه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه از همه نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم بابلکنار برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش استقبال می‌کنیم، افزود: برنامه‌ریزی شده تا از همه بابلکناری‌های مقیم خارج از کشور نیز برای شرکت در این همایش دعوت شود.

انتهای پیام/86009/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول