اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

قانونی برای مناسب‌سازی منازل معلولان در ایران وجود ندارد

خبرگزاری فارس: خزانه‌دار انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: مناسب‌سازی منازل یکی از مهم‌ترین نیاز‌های معلولان است اما قانونی برای مناسب‌سازی منازل معلولان در ایران وجود ندارد.

قانونی برای مناسب‌سازی منازل معلولان در ایران وجود ندارد

فائقه مجد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به ضرورت توجه مسئولان به خواسته‌های معلولان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر فضا‌های عمومی موجود در سطح شهر‌ها برای استفاده معلولان هنوز مناسب‌سازی نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان از سال 1385 راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این انجمن انجام تمام فعالیت‌ها و خدمات حمایتی را از بیماران آسیب نخاعی به صورت یک سازمان مردم نهاد به عهده دارد.

خزانه‌دار انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و توان‌بخشی به معلولان آسیب نخاعی از عمده‌ترین فعالیت‌های این مجموعه تلقی می‌شود، تصریح کرد: همچنین این انجمن برای ساماندهی مشکلات و بیماری زخم بستر این افراد نسبت به راه‌اندازی یک کلینیک اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 12 کمیته اجرایی در انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: کمیته درمان، توان‌بخشی، ورزش و تربیت بدنی، مناسب‌سازی، حقوقی، عمران و فرهنگی از کمیته‌های اجرایی این انجمن هستند.

مجد با اشاره به اینکه انجمن در راستای راه‌اندازی مرکز کار‌درمانی، توان‌بخشی و باز‌توانی برای معلولان آسیب نخاعی اقدامات بسیاری را انجام داده است، تاکید کرد: حفظ سلامتی و برگرداندن درصد بالایی از توانایی‌های معلولان با استفاده از خدمات این مراکز امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه همچنین معلولان آسیب نخاعی با استفاده از خدمات مراکز کار‌درمانی استقلال خود را در زندگی تا حدودی به دست می‌آورند، افزود: این افراد در داخل منزل با مشکلاتی مواجه هستند و برای حضور در مکان‌ها و فضا‌های عمومی نیز از مشکلات بسیاری رنج می‌برند.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه عدم مناسب‌سازی فضای شهری و وسایل حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین مشکلات معلولان آسیب نخاعی است، گفت: بر اساس کنوانسیون عمومی حمایت از حقوق معلولان داخل منازل معلولان باید توسط دولت مناسب‌‌سازی شود.

وی اظهار کرد: مناسب‌سازی منازل یکی از مهم‌ترین نیاز‌های معلولان است اما قانونی برای مناسب‌سازی منازل معلولان در ایران وجود ندارد.

مجد ادامه داد: با توجه به نبود قانونی برای مناسب‌سازی داخل منازل معلولان در جمهوری اسلامی ایران دولت نیز نمی‌تواند اقدامی در این زمینه انجام بدهد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول