اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های هرمزگان خبر داد

زندانیان در هرمزگان کشاورزی و دامپروری می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون اصلاح و تربیت زندان‌های هرمزگان از احیا و ساماندهی ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی و دامپروری زندان‌های حاجی‌آباد و رودان در این استان خبر داد.

زندانیان در هرمزگان کشاورزی و دامپروری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس لقمانی امروز در نشست کارشناسی اشتغال و حرفه آموزی زندانیان هرمزگان افزود: در طول مدت حبس فرصتی مناسب برای افراد فاقد حرفه و شغل است تا با حضور در کلاس‌های حرفه آموزی بر توانایی‌های خود بیفزایند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال نقش موثری در کاهش جرم در جامعه دارد  اظهار داشت: باید مددجویان را برای یادگیری حرفه مطابق با سلیقه و توانایی خود تشویق و آنان را برای ورود به بازار کار آماده کرد.

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های هرمزگان همچنین خواستار پرداخت حقوق و مزایای مددجویان طبق دستورالعمل‌های سازمانی شد و گفت: پرداخت حقوق به موقع، مددجویان را نسبت به کار دلگرم کرده و منبع درآمدی نیز برای خانواده آنان است.

لقمانی همچنین نسبت به ساماندهی بخش کشاورزی زندان حاجی‌آباد تاکید کرد و افزود: شهرستان حاجی‌آباد از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی برخوردار است و باید این بخش تقویت شود.

وی خواستار مطالعه طرح نخیلات زندان حاجی‌آباد و تولید پلاستیک زباله در زندان میناب شد و اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌ها برای اشتغال زندانیان استفاده کرد.

معاون اصلاح و تربیت زندان‌های هرمزگان همچنین از عملیاتی کردن طرح پروار‌بندی گوسفند در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی رودان بعد از انجام تشریفات لازم خبر داد.

لقمانی افزود: پایه و اساس بازپروری زندانیان آموزش و یادگیری حرفه و شغل است و اشتغال به کار، زمینه‌ای مناسب برای بازگشت آبرومندانه آنان به جامعه است.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول