اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند

60 درصد طرح‌های کشاورزی در مرحله عقد قرارداد هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: 60 درصد طرح‌هایی که به کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند معرفی شده‌اند به بانک‌ها ارجاع و به مرحله عقد قرارداد رسیده‌اند.

60 درصد طرح‌های کشاورزی در مرحله عقد قرارداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خدایار ظفری پیش از ظهر امروز در سیزدهمین کارگروه توسعه کشاروزی نهاوند اظهار داشت: یکی از فعال‌ترین کارگروه‌های شهرستانی در نهاوند‌، کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند است که توانسته بخش زیادی از مطالبات مراجعان را به درستی و به نحو مطلوب پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 206 طرح کشاورزی به دبیرخانه کارگروه توسعه کشاورزی در نهاوند معرفی شده‌اند، گفت: اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها نیاز است.

سرپرست فرمانداری نهاوند از اهمیت توجه به توسعه بخش کشاورزی به ویژه در نهاوند سخن گفت و ادامه داد: از آن جایی که شهرستان نهاوند، شهرستانی کشاورزی است بنابراین تلاش می‌شود برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید پایدار در این شهرستان برنامه‌های مدون و کارشناسی شده‌ای را ارائه داد.

وی از سهم ابلاغی نهاوند در توسعه بخش کشاروزی خبر داد و اظهار کرد: در سال 91 میزان سهمیه ابلاغی 10 میلیارد و 115 میلیون تومان است که بیش از سه برابر اعتبار ابلاغ شده طرح معرفی شده است.

ظفری به در دست اقدام بودن 17 طرح بزرگ در بخش کشاورزی نهاوند طی 10 روز آینده خبر داد و ابراز داشت: این 17 طرح به تنهایی بالغ بر 8 میلیارد تومان اعتبار دارند که چنانچه برای عقد قرارداد معرفی شوند قادر خواهند بود، علاوه بر تأمین آب بخشی از اشتغال تعهد شده موجب تحول اساسی در بخش تولیدی و کشاورزی نهاوند خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تأمین آب کشاورزی برای آن دسته از اراضی که در طرح استعدادیابی اراضی ملی شناسایی شده‌ و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، گفت: تأمین آب برای مشروب کردن این اراضی ضروری است.

سرپرست فرمانداری نهاوند به واگذاری شهرک دامپروری به متقاضیان و فارغ‌التحصیلان این بخش در چند روز آینده خبر داد و ابراز داشت: این شهرک به فارغ‌التحصیلان کشاورزی واگذار می‌شود و برای 30 نفر از متقاضیان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به ازای هر متقاضی سه هکتار زمین برای کشاورزی اختصاص می‌یابد که اولویت با افراد روستایی بدون زمین و برخوردار از تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته‌های کشاورزی است.

ظفری به اهمیت همکاری بانک کشاورزی با متقاضیان اشاره کرد و گفت: مدیران بانک‌های عامل در نهاوند و فیروزان باید نهایت همکاری با متقاضیان را در راستای پرداخت تسهیلات ابلاغی داشته باشند.

وی اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی را از جمله اشتغال‌های پایدار خواند و اظهار داشت: می‌توان با توجه به شرایط کشاورزی و دامداری در شهرستان نهاوند بالاترین میزان اشتغال را در این حوزه ایجاد کرد.

انتهای پیام/89016/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول