اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد:

میثاق با شهدا و رهبری رمز پیروزی در بحران‏هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبسرد گفت: پیمان و میثاق با شهدا، امام شهدا و رهبری، رمز پیروزی در بحران‏ها و مقابله با تحریکات عناصر دشمن است.

میثاق با شهدا و رهبری رمز پیروزی در بحران‏هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام سیداحمد میرشریفی صبح امروز در جمع شماری از مردم و مسئولان آبسرد اظهار کرد: سرمشق‏گیری از سید و سالار شهیدان، احیای کلمه ‏الله و دوری از سازگاری با ظلم و جور از شرایط لازم برای برخورداری از وجاهت حسینی(ع) در راستای کسب آبرو از درگاه خداوند متعال است.

وی ادامه داد: سازگار نشدن با ظلم و جور بنا بر فرموده حضرت علی(ع) به معنای آن است که مسلمانان برای ظالمان همیشه دشمن و برای مظلومان و ستمدیدگان یار و یاور باشند.

میرشریفی در تشریح اوصاف و شرایطی که امام حسین(ع) و قیام کربلا را عاشورایی کرد، گفت: بصیرت، ژرف‏نگری و شناخت حق از باطل، ایثار، جهاد و شهادت‏طلبی از اهم این اوصاف است.

امام جمعه آبسرد با استناد به بیانی گوهربار از امام حسین(ع) به اهمیت آزادی پرداخت و خاطرنشان کرد: مردن در اوج عزت برای آزادی بهتر از زندگی در ظلمت است؛ البته آزادی به معنای پایبندی به اصول اخلاقی بوده و به معنای پیروی از هوا و هوس‏ نفسانی نیست.

وی ادامه داد: استواری به هنگام بلا، مصائب و ابتلا، تن ندادن به حکومت باطل و وفاداری به حق از دیگر ارکان شرایط و اوصاف زیستن عاشورایی است.

میرشریفی، مفاهیم صلح و آشتی، جنگ و ستیز، دوستی و ولایت، دشمنی، حیات و زندگی و مرگ را از جمله شش شرط زیستن عاشورایی ذکر شده در زیارت عاشورا برشمرد.

انتهای پیام/25683/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول