اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع امور صنفی همدان:

جلسات تنظیم بازار با حضور مجمع امور صنفی باشد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع امور صنفی همدان گفت: در جلسات تنظیم بازار محوریت کار باید با مجمع امور صنفی باشد و روسای اتحادیه‌ها نیز در آن حضور داشته باشند.

جلسات تنظیم بازار با حضور مجمع امور صنفی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا شمس عصر امروز در اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی همدان اظهار کرد: سال جاری بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری مزین به نام تولید ملی شده اما گاه شاهد آن هستیم که شرکت‌های ایران خودرو تولیدات داخلی کشور را رها کرده و از اقلام و لوازم چینی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به گران شدن میوه و تره‌بار در بازار همدان نیز گفت: در این زمینه سه دلیل عمده وجود دارد که از جمله آن افزایش حقوق کارگران و پرسنل و نیز هزینه‌های سربار است که در این دو مورد کاری از دست ما بر نمی‌آید.

* لزوم ایجاد بازارچه میوه و تره‌بار در راستای کاهش قیمت و ترافیک

وی سومین دلیل افزایش قیمت میوه و تره‌بار در بازار همدان را افزایش اجاره‌بهای مغازه‌ها دانست و افزود: اکثر مغازه‌های سرگذر و سبزه ‌میدان استیجاری است و اجاره‌بهای هنگفتی پرداخت می‌کنند که همین بحث سبب افزایش قیمت میوه و تره‌بار می‌شود.

نایب رئیس مجمع امور صنفی همدان بر لزوم ایجاد چند بازارچه میوه و تره‌بار در همدان در راستای کاهش قیمت میوه و تره‌بار تأکید کرد و گفت: این مهم علاوه بر کاهش هزینه‌ها در زمینه کاهش ترافیک نیز نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

وی ایجاد بازارچه‌های میوه و تره بار در همدان را راهکار موثری در بحث رفع ترافیک دانست و عنوان کرد: به جای اینکه بیایند و دو خیابان اصلی همدان را که مرکز ثقل بازار است، بدون اظهار نظر با اصناف ببندند باید به این سمت سوق پیدا کنند.

* در جلسات تنظیم بازار محوریت کار با مجمع امور صنفی باشد

شمس در بخش دیگری از سخنانش به عدم حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجلاس با وجود دعوت قبلی اشاره و بیان کرد: اگر چه وی به جلسه تنظیم بازار رفته اما اجلاس ماهانه اصناف، جایگاه بالاتری از جلسه تنظیم بازار دارد حتی اگر جلسه تنظیم بازار با حضور استاندار باشد.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت باید شنوای مشکلات اصناف در اجلاس باشد، گفت: اعتقاد من بر این است که در جلسات تنظیم بازار محوریت کار باید با مجمع امور صنفی باشد و روسای اتحادیه‌ها نیز در آن حضور داشته باشند نه اینکه این جلسات در اتاقی به دور از حضور این قشر برگزار شود.

نایب رئیس مجمع امور صنفی همدان ادامه داد: اگرچه در همه جلسات تنظیم بازار همدان استاندار حضور دارد اما باید پرسید که آیا تاکنون حتی از یک رئیس اتحادیه مرتبط با موضوع جلسه نیز به عنوان کارشناس دعوت شده است؟

وی تصریح کرد: گاه به این صورت است که در جلسات تنظیم بازار در استانداری مدیران کل تنها گزارشی را از روی برگه ارائه می‌کنند و با این وصف نیز جلسات تنظیم بازار همدان آن طور که باید نیست.

* برخی مواد قانون نظام صنفی توسط مسئولان مربوطه اجرا نمی‌شود

شمس در بخش دیگری از سخنانش با ابراز گله‌مندی از عدم اجرای قانون نظام صنفی توسط مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان کرد: اجرای قانون نظام صنفی وظیفه همگان است اما برخی از مواد این قانون توسط مسئولان این سازمان رعایت نمی‌شود.

* عدم تشکیل کمیسیون نظارت پس از 14 روز از برگزاری انتخابات مجمع

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجمع امور صنفی همدان ادامه داد: در قانون نظام صنفی بیان شده که هیئت نظارت موظف است ظرف دو روز گزارش انتخابات مجمع امور صنفی را به کمیسیون نظارت ارائه دهد و این کمیسیون نیز موظف است ظرف یک هفته به شکایات رسیدگی کند که نظر این کمیسیون نیز لازم‌الاجرا است در حالی که پس از گذشت 14 روز از انتخابات امر رسیدگی به شکایات برگزار نشده است.

نایب رئیس مجمع امور صنفی همدان ضمن گلایه از عدم تشکیل کمیسیون نظارت ظرف یک هفته پس از انتخابات و نیز عدم رسیدگی به شکایات نیز بیان کرد: در جلسات کمیسیون نظارت باید اسامی حاضران و یا نمایندگان آنها قید شود تا معلوم شود که آیا جلسه رسیدگی به حد نصاب رسیده یا خیر.

وی با اشاره به مصوبات صورتجلسه نیز ابراز کرد: در این صورتجلسه آمده که "کمیسیون نظارت انتخابات مجمع امور صنفی را تصویب کرد" در حالی که این کمیسیون نمی‌تواند این انتخابات را تصویب کند بلکه می‌تواند تأیید کند و این مهم در حیطه فعالیت هیئت عالی نظارت است.

شمس در پایان سخنان خود یادآور شد: کمیسیون نظارت تا زمانی که از اجلاس پیشنهادی نشده باشد نمی‌تواند در مورد مسئله‌ای تصمیم‌گیری کند یا حق عضویت اتحادیه‌ای را اضافه کند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول