اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان:

75 هزار هکتار کلزا در همدان کشت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: در حال حاضر 75 هزار هکتار کلزا در همدان کشت می‌شود.

75 هزار هکتار کلزا در همدان کشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد بحیرایی ظهر امروز در کارگروه اقتصادی ـ تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به حمایت جهاد کشاورزی از کشت کلزا در همدان اظهار کرد: به همه کسانی که کشت کلزا داشته باشند، 47 هزار تومان در هر هکتار کمک می‌کنیم تا کشت این محصول تداوم یابد.

وی با بیان اینکه کشت کلزا از سال 83 در همدان شروع شده است، افزود: در سال 85 سطح کشت بالا بود به طوری که یک هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت کلزا رفت که با توجه به شرایط منطقه صورت نگرفت و اکنون حدود 75 هزار هکتار کلزا کشت می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: 807 هکتار یکپارچگی اراضی در همدان انجام شده است که 200 هکتار تسطیح اراضی بوده است.

وی با اشاره به اینکه زعفران همدان کیفیت بهتری نسبت زعفران مشهد دارد، گفت: با توجه به اینکه کشت زعفران هزینه آن چنانی نداشته و در زمستان نیز نیاز به آبیاری ندارد، بسیار مناسب است.

بحیرایی متوسط برداشت زعفران همدان را 3.5 تا چهار کیلو دانست و گفت: مشکل کشت زعفران در همدان نبود کارگر ارزان قیمت است اما در مشهد این مشکل وجود ندارد.

دبیر اجرایی صنف کشاورزان شهرستان همدان نیز گفت: تأمین اجتماعی در بیمه کشاورزان سخت‌‌گیری می‌کند که همین موجب ایجاد مشکلات بیمه‌ای برای کشاورزان شده است.

ثریا شعبانی تصریح کرد: تأمین اجتماعی از اردیبهشت ماه امسال هیچ کشاورزی را برای بیمه نپذیرفتند و تأمین اجتماعی هیچ پوششی برای بیمه کشاورزان نداشته است.

وی در پایان سخنانش بیان داشت: کشاورزان تا کی می‌خواهند مورد اعمال سلیقه مسئولان باشند چرا که بودجه‌ای که تعریف می‌شود، تأمین اعتبار نمی‌شود.

انتهای پیام/89003/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول