اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

فعالیت 10 هزار تعاونی در گلستان/ 70 درصد اعضا بانوان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از فعالیت 10 هزار تعاونی در سطح استان خبر داد.

فعالیت 10 هزار تعاونی در گلستان/ 70 درصد اعضا بانوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‎مظفری عصر امروز در پنجمین کارگروه بانوان و خانواده استان اظهار داشت: از تعداد 10 هزار تعاونی در گلستان یک‎هزار و 188 تعاونی در بخش بانوان فعالیت دارند که از این تعداد یک‎هزار و 759 نفر عضو مرد و 8 هزار و 849 نفر عضو زن هستند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای کل تعاونی 10 هزار و 612 نفر است تصریح کرد: این تعداد تعاونی در گلستان 5 هزار و 720 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

تعداد تعاونی‎های غیرفعال بانوان از آقایان کمتر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار تعاونی غیرفعال داریم خاطرنشان کرد: در تعاونی بانوان 237 تعاونی غیرفعال وجود دارد و آمارها نشان می‎دهد که تعداد تعاونی‎های غیرفعال بانوان از آقایان کمتر است.

خواجه‎مظفری بیان داشت: با توجه به اینکه گلستان به عنوان قطب کشاورزی است تعداد 484 تعاونی در بخش کشاورزی و دامداری، 245 تعاونی در بخش فرش دستباف، 211 تعاونی در بخش خدمات، 39 تعاونی در بخش حمل و نقل و 38 تعاونی نیز در بخش صنایع دستی فعالیت می‎کنند.

وی افزود: فعالیت‎های تعاونی‎ها در بخش‎های دیگری همچون خدمات یارانه‎ای، ورزش، مصرف و تامین نیاز مصرف‎کنندگان نیز است.

بخشی‎نگری در دستگاه‎های اجرایی ضربه محکمی به بخش تعاون زده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر اینکه اگر عارضه‎یابی به صورت عملی انجام شود بسیار هزینه‎بردار است خاطرنشان کرد: از مشکلات عدیده‎ای که تعاونی‎های بانوان با آن دست و پنجه نرم می‎کنند نداشتن استقلال مالی، وابسته بودن به خانواده، ریسک‎پذیری پایین بانوان و شرایط سخت تسهیلات است.

خواجه‎مظفری بخشی‎نگری را از دیگر مشکلات عدیده تعاونی‎ها عنوان کرد و متذکر شد: بخشی‎نگری در دستگاه‎های اجرایی ضربه محکمی به بخش تعاون زده است و مسئولان اقتصادی متاسفانه همکاری لازم را در این زمینه نداشته‎اند.

وی اضافه کرد: در بخش فرش دستباف و اتحادیه مرغداران بخشی‎نگری‎ها ضربه مهلکی را به تعاون زده، با توجه به اینکه در سیاست‎های کلی اصل 44 بنا شده به این بخش نیرو واگذار شود ولی متاسفانه در این بخش چنین اتفاقی نمی‎افتد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: در بخش معافیت‎های بیمه‎ای که در قانون پیش‎بینی شده متاسفانه در بخش تعاون اجرایی نمی‎شود و یکی از دلایلی که گرایش مردم به تعاونی‎ها کم شده نیز به همین مسئله برمی‎گردد.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول