به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود بیژنی ظهر امروز در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه (TBM) که در ایستگاه طبرسی شمالی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای خطوط ریلی در مشهد، تعداد چهار خط در نظر گرفته شده است که در حال حاضر خط یک قطار شهری مشهد به بهرهبرداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: با اجرای خط یک قطار شهری مشهد روزانه بالغ بر 100 هزار نفر مسافر از مسیر غرب به شرق مشهد و بالعکس جابهجا میشود که با راهاندازی خط دو قطار شهری مشهد امکان جابهجایی مسافران از شمال به جنوب مشهد نیز فراهم میشود.
بیژنی در ارتباط با راهاندازی خط دو قطاری شهر مشهد گفت: اجرای خط دو قطار شهری مشهد یک تکنولوژی پیشرفته است و در این ارتباط در حال حاضر حفاری خط دو قطار شهری مشهد در عمق 19 تا 24 متری با دستگاه حفار مکانیزه صورت میگیرد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: دستگاه حفار مکانیزه در عمق 20 متری در حال حفاری تونل خط دو قطار شهری مشهد است که امروز این دستگاه به ایستگاه B2 در محدوده خیابان طبرسی شمالی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه قطر حفاری تونل خط دو قطار شهری مشهد 9 متر و نیم است، افزود: با توجه به فعالیت دو دستگاه حفاری در تونل قطار شهری مشهد، و نیز افزوده شدن نوار نقاله به دستگاههای حفاری برای خارج کردن نخالههای خاکی حفاری تونل پیشبینی میکنیم روزانه 15 تا 20 متر حفاری در تونل خط دو قطار شهری مشهد صورت بگیرد.
بیژنی در بخش دیگری از سخنان خود به زمان اتمام حفاری تونل خط دو قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته و نیز اجرای عملیات حفاری از دو سمت خط دو قطار شهری مشهد، امید داریم که عملیات حفاری تونل تا سال آینده تمام شود.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در ادامه گریزی به اجرای خط سه قطار شهری مشهد زد و افزود: خط سه قطار شهری مشهد از پایانه الهیه، میدان جانباز، میدان فردوسی، میدان بیتالمقدس تا پایانه مسافربری مشهد و شهرک ابوذر مشهد امتداد دارد.
وی با اشاره به اینکه طول مسیر خط دو قطار شهری مشهد 25 کیلومتر است، گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، امسال عملیات اجرای خط سه قطار شهری مشهد کلید میخورد.
انتهای پیام/70017/ب/گ1003