اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی:

تداوم انقلاب منوط به رشد بیداری سیاسی است / تزکیه نفس پیش‌نیاز کار سیاسی

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: ما اگر می‌خواهیم انقلاب‌مان تداوم یابد، باید تفکر عاشورایی و بیداری سیاسی داشته باشیم، با بیداری اسلامی و سیاسی و تفکر عاشورایی هیچ‌گاه انقلاب متوقف نخواهد شد.

تداوم انقلاب منوط به رشد بیداری سیاسی است / تزکیه نفس پیش‌نیاز کار سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، احمد شاهورانی شامگاه دوشنبه در همایش تشکل‌های سیاسی مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی سه استان گیلان، مازندران و گلستان که در تنکابن برگزار شد، گفت: امروز دانشگاه‌ها بهترین فرصت برای بیداری سیاسی و ایجاد فضای گفتمان در تشکیل نهضت‌ آزاداندیشی هستند.

وی افزود: باید در دانشگاه‌ها با حفظ اصول تقابل آرا گام برداریم و نظرات گفته شود، دیدگاه‌های سیاسی و رشد تفکر اسلامی برای بیداری جوانان است و اساتید موظفند در دانشگاه‌ بیداری سیاسی ایجاد کنند.

شاهورانی تصریح کرد: یکی از دیدگاه‌های برنامه درسی شهروند دموکرات است یعنی هر انسانی باید از سرنوشت خود و اعمالش آگاهی داشته باشد.

شاهورانی با اشاره به مقوله مردم‌سالاری دینی گفت: این مفهوم به این معنا است که شرکت در مسائل روز سیاسی و تفکر در آن که از الزامات امور است کمک می‌کند تا بهترین شیوه و روش‌ها را در تصمیم‌گیری و عمل اتخاذ کنیم.

وی افزود: هر رأی که در صندوق می‌اندازیم و هر نظری که ارائه می‌دهیم جامعه را می‌سازد و ما در قبال این رأی و نظر مسئولیت داریم.

رئیس منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: یکی از ویژگی‌هایی که جوانان باید در تشکل‌های اسلامی و سیاسی مدنظر قرار دهند بصیرت است همانطوری‌که مقام عظمای ولایت تاکید کردند بدون بصیرت هر حرکتی به گمراهی کشیده می‌شود حتی دین.

احمد شاهورانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند «کسانی‌که تزکیه نفس نکرده باشند ورودشان به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشکل دارد»، افزود: اگر ما خواسته باشیم با نفسمان مبارزه کنیم، باید تزکیه نفس کنیم.

وی اظهار داشت: امام راحل سیر و سلوک داشتند و از اساتید بزرگ زیادی بهره‌گیری کردند و پس از آن به مبارزاتشان ورود پیدا کردند و من به شما جوانان توصیه می‌کنم قبل از هر گونه فعالیت فرهنگی اجتماعی و سیاسی به تزکیه نفس اهمیت بدهید.

وی گفت: نتیجه حیات چیزی غیر از ایمان و عمل صالح نیست پس اگر ما هم تداوم حیات را خواسته باشیم باید ایمان و عمل صالح را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

انتهای پیام/86020/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول