اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

استقلال قوا در نظام سیاسی استقلال نسبی است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استقلال قوا در نظام سیاسی استقلال مطلق نیست بلکه استقلال نسبی است.

استقلال قوا در نظام سیاسی استقلال نسبی است

حسین مظفر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در چناران اظهار کرد: برداشت غلط استقلال قوا توسط رئیس جمهور مطرح است و با توجه به بودن استقلال نسبی در قوا در این استقلال تعامل و همکاری بوده و قوا به همدیگر نظارت دارند.

وی افزود: باید رئیس جمهور یقین کند که مجلس در رأس امور است و مقنن مجلس و قانون‌گذار می‌باشد و قوه مجریه اجرا کننده است و مقنن کار قانون‌گذاری را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ارتباط بین قوا یک اصل است که باید مورد توجه قرار گیرد و توازن و تعادل قوا زیر نظر رهبری است که در قانون اساسی پیش‌بینی شده است و هماهنگ‌کننده بین قوا و حل اختلاف بین قوا یک نیروی فرا قوه‌ای به نام رهبری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قانون انتخابات دارای ابهام است به عنوان مثال سن نامزدهای ریاست جمهوری، مدرک تحصیلی مشخص نبود و یا رجال سیاسی و رجال مذهبی تعریف نشده و به نظر من این مسئله خیلی سیاسی شده است.

مظفر با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در همایش قانون اساسی افزود: آن سخنان با بدبینی و سوء ظن و سوء برداشت مطرح شد و حق مجلس است که هر قانونی را تصویب برساند و قوانین را اصلاح کند.

وی ادامه داد: قوانینی که مجلس تصویب می‌کند جنبه منفی ندارد و بسیار جنبه مثبت دارد و این قوانین خلاف قانون اساسی نیست و به نظر من برخی صحبتهایی که داشتند به صلاح نبود.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: به دستور مقام معظم رهبری هر صحبتی که سبب تنش می‌شود باید پرهیز شود و با توجه به اینکه سال آخر دولت است به مصلحت دولت نیست اینگونه سخنان مطرح شود.

وی ادامه داد: دولت در مدت باقیمانده آرامش را حفظ کند زیرا هم به نفع کشور و هم به نفع خودش خواهد بود.

مظفر گفت: فرد قبل از اینکه محور باشد باید برنامه محور باشد و زود هنگام وارد شدن زمانی است که افراد را بخواهند مطرح کنند وای اگر سیاست برنامه محور باشد هر زمان فرد می‌تواند  مطرح شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتصابات اخیر رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: دکتر احمدی‌نژاد اینگونه کارها را مثل همیشه و در هر لحظه‌ای جابه‌جایی را انجام داده‌اند.

وی افزود: نظر ما این است که پایان کار دولت باید ثبات داشته باشد و این جابه‌جایی‌ها شائبه ایجاد می‌کند و زمینه‌های سوء ظن ایجاد می‌شود و در هر حال از تغییرات در اختیار رئیس جمهوری است.

انتهای پیام/70001/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول