اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

اصلاح قانون انتخابات سبب ایجاد موج سیاسی پیش از انتخابات می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات سبب ایجاد موجی سیاسی پیش از انتخابات می‌شود، گفت: مغایرت این طرح با اصول قانون اساسی محرز است و از بیش از 50 تا 60 درصد زیرفصل‌ها، ماده‌ها و تبصره‌هایی که اکنون در این زمینه در حال بررسی است، در مجلس رد می‌شود

اصلاح قانون انتخابات سبب ایجاد موج سیاسی پیش از انتخابات می‌شود

محسن صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کلیات این طرح نمی‌تواند مشکلی را از انتخابات ریاست جمهوری رفع کند و در جلب نظر مردم و اطمینان‌بخشی به آنها نیز موثر نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات تنها باعث ایجاد موجی سیاسی پیش از انتخابات می‌شود، افزود: مغایرت این طرح با اصول قانون اساسی محرز است و از بیش از 50 تا 60 درصد زیرفصل‌ها، ماده‌ها و تبصره‌هایی که اکنون در این زمینه در حال بررسی است، در مجلس رد می‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط فعلی مملکت، سزاوار نیست وقت مجلس به اصلاح قانون انتخابات بگذرد، اما به هر حال یک خرد جمعی تشخیص داده این کار انجام شود.

وی ادامه داد: مرجع تصمیم‌گیری نهایی در اصلاح قانون انتخابات شورای نگهبان است که تفاوت‌های فاحشی در مواد اصلاحی این قانون به ویژه در بخش اصلاح ماده 35 تشخیص داده است.

صرامی با بیان اینکه این قانون تا حدی آزادی شورای نگهبان را نیز محدود می‌کند، تصریح کرد: از جمله موارد مطرح شده در این طرح این است که مجلس بدون حق رای در انتخابات حضور پیدا کند که اگر منظور از این مسئله نظارت است این موضوع در قانون فعلی نیز امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر فردی که در انتخابات ریاست جمهوری رای می‌آورد به طور معمول بیش از 60 تا 70 درصد آراء را که نشانه اقبال جمعی است کسب می‌کند، بنابراین لزومی ندارد که رئیس‌جمهور امضای 100 نفر از نمایندگان یا رجل سیاسی را بگیرد، چرا که در این صورت باید به وی به جای رئیس‌جمهور مردم ایران نام رئیس‌جمهور نمایندگان را داد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به طور یقین اصلاح ماده 35 به دلیل مغایرت با قانون اساسی حذف می‌شود، اما من با کلیات این طرح نیز مخالفم و به آن رای ندادم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول