اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

امر به معروف اساسی‌ترین مؤلفه تحقق عدالت اجتماعی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به تاثیرات نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه را اساسی‌ترین مؤلفه تحقق عدالت اجتماعی خواند.

امر به معروف اساسی‌ترین مؤلفه تحقق عدالت اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با اعضای ستادی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سنندج اظهار کرد: بایدها و نبایدها از الزامات عاملان امر به معروف و نهی از منکر است که موجب بسط و گسترش این فریضتین در بین آحاد جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه خوب بودن بدون اجرا و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه میسر نخواهد شد، اظهار کرد: هرجا که خوبی در جامعه استوار شود جایی برای منکرات، زشتی‌ها و پلیدی‌ها باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: خداوند تبارک و تعالی نیرو و توانایی زیادی در اختیار انسان‌ها قرار داده که باید از آنها در راستای اجرای فرائض دینی استفاده کنند.

حسینی‌شاهرودی در ادامه کمک به دیگران را جلوه ارزشمندی از امر به معروف عنوان کرد و افزود: شناساندن جلوه‌های امر به معروف به مردم و جلوگیری از حرکت آنان به سمت منکرات بهترین خدمت در جامعه اسلامی است.

به گفته وی، هر کجا حاکمیت دینی و اسلامی برقرار باشد بدون شک اجرای مسئولیت‌ها در این نظام‌ها سخت‌تر و دشوارتر از دیگر جوامع است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تلاش برای ترویج ارزش‌های دینی را ضروری دانست و گفت: بزرگان دین جایگاه والایی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته و آن را اساسی‌ترین مؤلفه تحقق عدالت اجتماعی دانسته‌اند.

به گفته حسینی‌شاهرودی خدمت در زمینه ترویج امر به معروف و قبول مسئولیت‌های اداری در این زمینه توفیق الهی است که نصیب عده‌ای خاص می‌شود و باید با انجام درست وظیفه شکر این نعمت را به جا آورند.

وی تحول ایجاد شده در ستاد احیای امر به معروف استان را کاملا مشهود خواند و گفت: تلاش‌های خوبی در راستای توسعه هرچه بهتر برنامه‌های ستاد انجام شده است و امیدواریم با روند خوبی که دنبال کرده‌ایم شاهد ترویج بیش از پیش این فریضتین الهی در استان باشیم.

حسینی‌شاهرودی به وظایف ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان اشاره کرد و افزود: اقامه امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر در جامعه و رصد دیگر معروفات و خوبی‌ها و جلوگیری از مفاسد جامعه از وظایف ستاد احیای استان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اگر چه تاکنون بیشتر به بحث اقامه امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر در جامعه توجه شده که هر چند این امر لازم و ضروری است ولی کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه باید به سمت ترویج معروفات سوق داده شود تا ارزش‌های موجود در جامعه اهمیت و ارزش پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: تلاش برای معرفی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مظهر مبارزه با منکرات و ترویج معروفات از دیگر نیازهایی است که باید توسط مسئولین و اعضای ستاد در سطح استان پیگیری و انجام شود.

انتهای پیام/79002/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول