اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خبر داد

ایجاد تشکل‌های آب‌بران در دشتستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: برای بهبود خدمات‌رسانی به کشاورزان، تشکل‌های آب‌بران در دشتستان ایجاد می‌شود.

ایجاد تشکل‌های آب‌بران در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی توزیع آب در کانال‌های دالکی و سعدآباد اظهار داشت: دشتستان بیش از 70 درصد سطح زیر کشت کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و نقش این شهرستان در تولیدات کشاورزی در کشور بسیار مهم است.

وی افزود: تأمین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی و نخیلات و باغات شهرستان تأثیر بسزایی در رشد و توسعه کشاورزی دارد.

فرماندار دشتستان بر لزوم مدیریت صحیح آبرسانی به اراضی کشاورزی تأکید کرد و یادآور شد: وضعیت توزیع آب در شبکه و کانال‌های اصلی دالکی بین کشاورزان و نخلداران این حوزه باید به نحو مطلوبی مدیریت شود تا آب مورد نظر در این شبکه به صورت عادلانه به همه نخلستان‌ها برسد.

خسروی از توسعه شبکه آبیاری و زهکشی دالکی خبر داد و اضافه کرد: توسعه این حوزه آبیاری از برنامه‌های مهم دولت خدمت‌گزار و جزو طرح‌های مهر ماندگار در دولت دهم است.

وی در ادامه از ایجاد تشکل‌های آب‌بران در دشتستان خبر داد و بیان کرد: ایجاد تشکل‌های آب‌بران در همه حوزه‌های کشاورزی برای آسان‌سازی ارائه بیشتر و بهینه‌تر خدمات کشاورزی در این حوزه ضروری است.

فرماندار دشتستان اذعان داشت: سازمان جهاد کشاورزی باید در مدت 45 روز نسبت به تشکیل تعاونی آب‌داران اقدام لازم را به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز اظهار داشت: تامین آب مورد نیاز کشاورزان از اساسی‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

شاهپور رجایی افزود: در سال جاری شاهد اجرای چند طرح بزرگ در توسعه کانال‌های آبیاری هستیم که امیدوار هستیم شاهد موفقیت بیشتر در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/2451/آ/ض/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول