اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس خبر داد

پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی به کشاورزان سیل‌زده دشتستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس از پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی به کشاورزان سیل‌زده دشتستان خبر داد.

پرداخت تسهیلات 15 میلیون تومانی به کشاورزان سیل‌زده دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاجعه سیلاب در دشتستان موجب تحمیل خسارات فراوان جانی و مالی به اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاها از جمله کشاورزان و زمین‌های آنها شد.

وی افزود: در نخستین جلسه کاری مجلس، طی تذکر شفاهی و کتبی به مسئولین مختلف از جمله رئیس جمهور، وزیرکشور، مسئولان ارشد استانی و مدیران صدا و سیما مراتب اعتراض خود را به گوش آنها رسانده و خواستار بررسی ویژه موضوع و کمک فوری به مردم دشتستان شدیم.

این نماینده مجلس با اشاره به انجام پیگیری‌های جدی تا حصول نتیجه و احقاق حقوق خسارت دیدگان دشتستان خاطرنشان کرد: از طریق ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف مسئله جبران خسارت به سیل زدگان را پیگیری می‌کنیم و در نشست‌هایی که با وزیر جهادکشاورزی و معاونین وی داشتیم، تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

موسوی‌نژاد گفت: پس از سفر معاون وزیر جهادکشاورزی به استان و ارائه گزارش به وزارتخانه و برآورد خسارت‌ها، در جلسات اخیر توانستیم اعتبارات و امتیازاتی را برای کمک به کشاورزان آسیب‌دیده اخذ کنیم.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکلات بیمه محصولات کشاورزان در این نشست‌ها افزود: مبلغ 300 میلیارد ریال نیز به سرجمع اعتبارات طرح توسعه کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از ارائه تسهیلات 15 میلیون تومانی به کشاورزان سیل‌زده دشتستان خبر داد و اذعان داشت: مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای کشاورزان خسارت‌دیده از محل طرح توسعه کشاورزی تعیین و به‌منظور کمک به سیل‌زدگان دشتستان اختصاص داده شد.

موسوی‌نژاد یادآور شد: محصولات کشاورزان طی این سیلاب از بین رفته و توانایی بازپرداخت وام‌های خود را ندارند و با درخواست از وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد ایشان طرح استمهال یکساله وام کشاورزان خسارت دیده را به هیئت دولت ارائه دهد تا کشاورزان سیل‌زده تنفسی یکساله در بازپرداخت اقساط وام‌های خود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: کمک به مردم سیل‌زده و مصیبت‌دیده دشتستان امری لازم و ضروری است و همه مسئولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

انتهای پیام/2451/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول