اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری‌های خبرنگار فارس

پرونده فاجعه ریختن فاضلاب در رودخانه بشار به شورای سلامت رفت

خبرگزاری فارس: بالاخره پیگیری‌های خبرنگار فارس نتیجه داد و موضوع ریختن فاضلاب خانگی و بیمارستانی شهر یاسوج به شورای سلامت رفت تا با دستور ضرب‌الاجلی استاندار، راهکاری برای جلوگیری از این فاجعه زیست محیطی اتخاذ شود.

پرونده فاجعه ریختن فاضلاب در رودخانه بشار به شورای سلامت رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، موضوع ریختن فاضلاب خانگی و بیمارستانی شهر یاسوج به رودخانه بشار این شهر با دستور کار فوق‌العاده به شورای سلامت رفت تا متولیان سلامت و مدیران ارشد این استان برای این معضل که در حال تبدیل به بحران و فاجعه است، راهکاری بیاندیشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست شورای سلامت این استان فاجعه ریختن فاضلاب به رودخانه بشار را حاصل ندانم‌کاری و سهل‌انگاری مدیران خواند و گفت: در حالی که در بسیاری از نقاط دنیا آرزوی چنین رودخانه و آبی را دارند ولی ما به دست خود چنین سرمایه طبیعی و پاکی را آلوده می‌کنیم و فاضلاب‌های شهرمان را به رودخانه می‌ریزیم.

صابری رودخانه بشار و ساحل آن را برجسته‌ترین و با ارزش‌ترین نقطه یاسوج خواند و ابراز داشت: بعد از آنکه تا حدی از مصیبت کارخانه‌های شن و ماسه در ساحل رودخانه بشار فارغ شدیم دوباره موضوع نگران‌کننده‌تری به وجود آمده که مدیران مربوطه باید شب و روز نکنند تا برای این مشکل فکری بکنند.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:‌ به حال خودم تأسف می‌خورم که تا حال این بحران را متوجه نشدم و به ذهنم نرسید که فاضلاب شهر به کجا می‌رود.

 

وی اینگونه مسائل را مشکلات اصلی شهر و استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و یادآور شد: مسئولان برای وجود سرمایه‌ای چون رودخانه بشار پولی ندادند و خرجی نکردند و تنها خرج آن‌ها در رودخانه بشار، آلودگی آن از طریق ریختن فاضلاب‌های خانگی و بیمارستانی است.

وی خطاب به مدیران این استان گفت: تنها آلودگی بشار برایتان خرج دارد پس با تلاش و اهتمام مجدانه جلوی این فاجعه و آلودگی منابع آبی این استان را بگیرید.

این مسئول ارشد در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گسترش شهر یاسوج به بعد از پل بشار و ساخت و سازهای اداری، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های شخصی خاطرنشان کرد: عدم احداث شبکه فاضلاب در این نقطه از شهر غیر قابل قبول است که باید مسئولان برای این مشکل فکری بکنند.

انتهای پیام/82005/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول