اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرانجام تولیدی‌های شن و ماسه یاسوج کوه‌نشین شدند

شهرک شن و ماسه سپیدار کلنگ‌زنی شد/ بشار نیمه‌جان دوباره جان می‌گیرد

خبرگزاری فارس: پس از کش و قوس‌های فراوان عاقبت شهرک تولیدی شن و ماسه سپیدار کلنگ‌زنی شد و از این پس همه واحدهای تولیدی شن و ماسه یاسوج که مرگ تدریجی رود بشار را موجب شده بودند نقل مکان خواهند کرد.

شهرک شن و ماسه سپیدار کلنگ‌زنی شد/ بشار نیمه‌جان دوباره جان می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پیش از ظهر امروز مراسم کلنگ‌زنی شهرک صنعتی دلی‌بجک سپیدار با حضور فرماندار بویراحمد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست دفتر فنی استانداری و جمعی از مسئولین برگزار شد.

محمد الفونه هدف از راه‌اندازی و افتتاح این شهرک را ساماندهی و استقرار واحدهای شن و ماسه و ارائه محصول با کیفیت عنوان کرد و گفت: به منظور جلوگیری از استفاده بی‌رویه شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار تمامی واحدهای شن و ماسه حوزه بویراحمد به این مکان انتقال داده می‌شوند.

فرماندار بویراحمد اظهار کرد: در سطح کهگیلویه و بویراحمد 62 واحد شن و ماسه وجود دارد که شهرستان بویراحمد با 17 واحد شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار بوده که در روستای دلی‌بجک سپیدار به مساحت 22 هکتار جهت ساماندهی واحدهای مذکور برای هر واحد هفت هزار متر مربع زمین در نظر گرفته شده است.

وی محل ارائه شده به واحدها را منابع ملی عنوان کرد و گفت: این محل از لحاظ دوری با روستاهای همجوار بسیار مناسب ارزیابی شده که سلامت مردم و میزان حقوق و مزایای آن‌ها برابر قانون اعمال می‌گردد.

الفونه هدف دیگر این طرح را ایجاد اشتغال‌زایی مضاعف در منطقه عنوان کرد و گفت: پیگیری‌های لازم از سال گذشته تاکنون جهت ساماندهی واحدها ارائه شده بود که امروز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر عملیات آن اجرایی شد.

مسئول ارشد اجرایی در بویراحمد تصریح کرد:‌ از این تاریخ به بعد واحدهای شن و ماسه در حاشیه رودخانه بشار تعطیل می‌شود و اقدامات لازم جهت انتقال و ساماندهی آنها به شهرک داده خواهد شد.

این مسئول همکاری مدیرکل منابع طبیعی، رئیس جهادکشاورزی و امور اراضی استان را مناسب ارزیابی کرد و بیان داشت: دستگاه‌ها و متولیان امر دیگر اقدامات لازم جهت انتقال واحدهای شن و ماسه به شهرک صنعتی را در نزدیک‌ترین زمان ممکن باید انجام و ارائه دهند.

انتهای پیام/2571/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول