اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

تشریح پیگیری‌های پرونده تخلف کارخانه‌های شن و ماسه یاسوج

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آخرین پیگیری‌های موضوع برداشت غیرقانونی واحدهای تولیدی شن و ماسه از بستر رودخانه بشار را تشریح کرد.

تشریح پیگیری‌های پرونده تخلف کارخانه‌های شن و ماسه یاسوج

سید حسین کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: روند پیگیری موضوع تخریب اکولوژی رودخانه بشار از سوی 18 کارخانه تولید شن و ماسه مستقر در ساحل این رودخانه به خوبی پیش می‌رود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از همکاری خوب برخی ادارات درگیر با این پرونده خبر داد و افزود: پنج کارخانه حد فاصل پل بشار تا پل مختار یاسوج از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست به طور کامل تعطیل شدند.

وی ادامه داد: جواز تأسیس همه این پنج کارخانه که بدون مجوز از سطح رودخانه بشار برداشت می‌کردند، باطل شد و هر گونه فعالیت این کارخانه‌ها غیرقانونی است.

کاظمی با بیان اینکه رودخانه بشار یک سرمایه ارزشمند است که حق تصمیم‌گیری در مورد آن در انحصار نسل فعلی نیست، بیان کرد: تعداد 9 واحد از این کارخانه‌های شن و ماسه رودخانه‌ای نیز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی شهرک‌سازی در حوزه صنعتی به منظور انتقال این کارخانه‌ها به منطقه جدید در دلی بجک از امروز شروع شده که امید است با راهکار انتقال این کارخانه‌ها از ساحل رودخانه بشار، این مشکل به طور کامل برطرف شود.

* امور آب منطقه‌ای کم‌کاری می‌کند

کاظمی به صورت تلویحی از کم‌کاری و تعلل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در برخورد با کارخانه‌های متخلف ابراز داشت: این شرکت قرار بود علیه همه 18 کارخانه مستقر در ساحل رودخانه بشار طرح دعوی کند زیرا به لحاظ قانونی اجازه این کار را دارد.

  مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عمل نکردن شرکت آب منطقه‌ای این استان به تعهد خود خبر داد و تصریح کرد: سایر ادارات به جد پیگیر موضوع هستند و به نتیجه گرفتن کار بسیار امیدوار هستیم.

وی گفت: ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان اقتصاد و دارایی (امور مالیاتی) نیز به موضوع وارد شدند و به صورت جدی از زوایای مختلف این تخلف آشکار را پیگیری می‌کنند.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد که از سوی استاندار این استان مأمور به رسیدگی به موضوع جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه از رودخانه بشار شده است، پرداخت نکردن مالیات، آسیب زدن به فضای گردشگری این رود بزرگ و تخریب منابع ملی را از دیگر جنبه‌های قابل پیگیری در مورد این واحدهای تولیدی برشمرد.

وی از  کلنگ‌زنی عملیات اجرایی شهرک‌های صنعتی در دلی‌بجک در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

انتهای پیام/82005/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول