اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی:

«چیستی اخلاق کاربردی» تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی مؤسسه دارالحدیث از تدوین و چاپ کتاب «چیستی اخلاق کاربردی یا ماهیت اخلاق کاربردی» به عنوان یکی از فعالیت‌های این گروه خبر داد.

«چیستی اخلاق کاربردی» تدوین می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به موضوع اخلاق کاربردی اظهار کرد: اخلاق کاربردی دانشی جدید در کشور است البته این موضوع پیشینه خوبی در حوزه اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان گذشته کارهای خوبی در حوزه اخلاق کاربردی ارائه کرده‌اند ولی در برهه‌ای از زمان کمتر به این مقوله توجه شده است.

مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی مؤسسه دارالحدیث عنوان داشت: این گروه تربیت نیرو و سرمایه‌گذاری برای جذب علاقه‌مندان حوزه اخلاق کاربردی را در دستور کار دارد و در این زمینه چشم‌انداز خوبی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به طرح چیستی اخلاق کاربردی یا ماهیت اخلاق کاربردی گفت: در کشور منبع شاخصی که به طور کامل به اخلاق کاربردی پرداخته باشد وجود ندارد بنابراین انجام کار پژوهشی نیاز است تا چیستی اخلاق کاربردی مورد پژوهش قرار گیرد.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: جمع‌آوری آیات و روایات اخلاق کاربردی از دیگر فعالیت‌های این گروه بوده که در تدوین دایرة المعارف آیات و روایات اخلاقی به کار برده می‌شود.

وی ادامه داد: در این مجموعه آیات و روایات کسب و تجارت، پژوهش و آموزش به صورت موضوعی جمع‌آوری می‌شود.

مدیر گروه اخلاق کاربردی پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی مؤسسه دارالحدیث یادآور شد: در نظر داریم نشست علمی با موضوع بایسته‌های اخلاق‌پژوهی در سطح حوزه علمیه برگزار کنیم که اکنون رایزنی‌های مقدماتی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول