اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان:

آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن توسعه همه جانبه جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی مهم‌ترین رکن توسعه همه جانبه جامعه است و معلمین در این مسیر نقش مهمی ایفا می‌کنند.

آموزش و پرورش مهم‌ترین رکن توسعه همه جانبه جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار خسرو ساکی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار اظهار کرد: مدیریت امانت و تکلیفی است که به ما سپرده شده و مدیری که در راستای کار خویش پیرو پیامبران الهی باشد چه بسا برای به ثمر رساندن این تکلیف بزرگ مشقت و سختی‌هایی که پیش رو خواهد داشت را با خلوص نیت پذیرا باشد.

ساکی به دیدگاه مدیریت در اسلام اشاره کرد و گفت: مدیریت عامل تعیین کننده و تأثیرگذار در امر تعلیم است و پیرمون آن تفکر، مطالعه و احساس مسئولیت عامل موفقیت در این امر مهم خواهد بود

ساکی خاطرنشان کرد: فرهنگیان و مدیران در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان خدامحوری و معادگرایی را اولویت کار خویش قرار داده، تفاوت مدیریت تعلیم و تربیت اسلامی با سایر مدیریت ها در همین امر معاد و خداشناسی است.

وی به سخن پیامبر اکرم (ص) اشاره کردو افزود: بالاترین  شان در اسلام خدمتگزاری و مدیرت است، و خدمتگزاری در اسلام یعنی عشق به مردم و تعالی در مسیر قرب به خداوند است.

مدیر کل آموزش پرورش از مدیریت به عنوان امانتی و مسئولیت الهی یاد کرد و تصریح کرد: ما باید از این سمت ها به گونه استفاده کنیم که موجبات رشد مخلوقات خداوند باری تعالی را فراهم کند.

در ادامه امام جمعه بیجار نیز از دین باور بودن متربی به عنوان مهمترین وظایف مربیان یاد کرد.

حجت‌الاسلام مرادی افزود: تربیت دینی و خداشناسی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی و تربیت عملی در راستای آموزش به دانش‌آموزان از ارزشمندترین کار فرهنگیان است.

در پایان با قرائت حکم انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، محسن لطف الهی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان بیجار معرفی؛ و از زحمات بی‌بدیل سید سجاد سیدشکری قدر دانی و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول