اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری کرمان:

60 درصد ارتکاب جرم به واسطه تاثیر دوستان است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: 60 درصد ارتکاب جرم جوانان به واسطه تاثیرپذیری از دوستانشان است که نظارت منطقی والدین یکی از عوامل پیشگیری از وقوع جرم است.

60 درصد ارتکاب جرم به واسطه تاثیر دوستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید خالقی در جمع اولیا و مربیان دانش‌آموزان در فرهنگسرای کوثر کرمان اظهار داشت: چنانچه والدین بر رفت و آمد و مسائل پیرامون فرزند خود نظارت داشته باشند، تاثیر زیادی در پیشگیری از وقوع جرم دارد.

وی تصریح کرد: فرزندان زمان زیادی از وقت خود را در مدرسه، کتابخانه و باشگاه به سر می‌برند که انتظار می‌رود، والدین بر این زمان‌ها نیز اشراف و نظارت کافی را داشته باشند.

خالقی ماهواره را بحران فعلی خانواده‌ها دانست و بیان کرد: استفاده از ماهواره و عدم توجه و نظارت کافی بر نحوه استفاده از این وسیله خود عامل و آغازی بر آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: 60 درصد ارتکاب جرم جوانان به واسطه تاثیرپذیری از دوستانشان است که نظارت منطقی و راهنمایی فرزندان در راستای انتخاب دوستان خوب یکی از عوامل پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، دقت والدین بر داروهای مصرفی جوانان را خواستار شد و گفت: مصرف داروها بدون تجویز پزشک و بنا بر توصیه دوستان عواقب وخیمی را متوجه خانواده‌ها می‌کند که اعتیاد شدید به مواد روانگردان و قرص‌های اکستازی نیز از آن جمله است.

انتهای پیام/2446/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول