اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سینما و تئاتر:

نمایش «بارون و بابایی» درک مشکلات جانبازان را فرهنگ سازی می‎کند

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش بارون و بابایی گفت: نمایش‎نامه بارون و بابایی احترام و درک مشکلات جانبازان را فرهنگ سازی می‎کند، اما هیچ ارگانی در اجرای این نمایش از ما حمایت نکرد.

نمایش «بارون و بابایی» درک مشکلات جانبازان را فرهنگ سازی می‎کند

بهزاد محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تراژدی بارون و بابایی دارای دو قسمت است که قسمت اول آن زندگی یک آزاده است که پس از آزادی و ورود به ایران با مشکلات زیادی مواجه می‎شود.

وی افزود: قسمت دوم این نمایشنامه داستان سه رزمنده است که در جنگ حضور دارند و یک نفر آنها بر اثر موج انفجار مجروح می‎شود و محور اصلی این نمایشنامه مشکلات این جانباز است، که همسرش را وادار به طلاق می‎کند و همسر این جانباز پس از طلاق با برادر همسرش ازدواج می‎کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: عوامل این نمایشنامه حدود چهار ماه برای آن زحمت کشیدند، اما هیچ ارگانی از ما حمایت نکرد و حتی اداره فرهنگ و ارشاد هم چندین بار قصد داشت، مجوز اجرای این نمایشنامه را لغو کند، زیرا معتقد بودند که این نمایش‎نامه از نظر شرعی مشکل دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای این نمایشنامه قصد فرهنگ سازی داریم، تصریح کرد: محمدرضا مولودی داستان این نمایشنامه را بر اساس واقعیت نگاشته است و این نشان می‎دهد جانبازان ما  مسائل و مشکلات زیادی دارند که ما نباید منکر آنها باشیم و آنها را نادیده بگیریم.

محسنی در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان فرهنگ و ارشاد اصفهان، گفت: برخی فکر می‎کنند دوران جنگ به اتمام رسیده است و دیگر نباید سخنی از آن به میدان آورد اما واقعیت این است که در کشور ما بسیاری از جانبازان با شرایط سخت دست و پنجه نرم می‎کنند تا جایی که اطرافیان آنها نیز متحمل هزینه‎های زیادی شده و از لحاظ روحی نیز آسیب می‎بینند.

وی با اشاره به ویژگی‎های ساختاری نمایشنامه بارون و بابایی اضافه کرد: این نمایشنامه دارای دیالوگ‎های قوی است که برای بسیاری از افرادی که از جنگ خاطره دارند، حس نوستالژیک را به ارمغان می‎آورد و به شیوه زیبا خاطره آفرینی می‎کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: من در این نمایشنامه نقش رحیم جانباز موجی را بر عهده دارم که با بیماری خود مشکلات زیادی را برای خانواده ایجاد می‎کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چیزی که سبب شد من این نمایشنامه را بپذیرم  قسمتی است که رحیم در مواجه با پیکر هم رزم خود دچار شوک می‎شود و دست هم‌رزمش را به عنوان تنها جامانده پیکر او، روی شانه می‎گذارد و به راه می‎افتد و در بین راه پنج ترکش به رحیم اصابت می‎کند که در خلال داستان، روایت این صحنه برای او به همراه تداعی تنبیه‎های زمان مدرسه توسط معلمش است.

محسنی در پایان در مورد سایر پروژه‎های خود گفت: در حال حاضر منتظر آغاز فیلمبرداری لوک خوش شانس به کارگردانی مجید کاشی فروش هستم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول