اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عطر حرم حسینی در کربلای ایران-29

آبادان لحظه به لحظه به دیدار حرم عشق نزدیک می‌شود

خبرگزاری فارس: دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مشتاقان حسینی با انجام مراسم ویژه و خاص سنتی بیشتر از سه شبانه‌روز است که در انتظار ورود کاروان سفینة‌النجاة هستند.

آبادان لحظه به لحظه به دیدار حرم عشق نزدیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مشتاقان حسینی با انجام مراسم ویژه و خاص سنتی بیشتر از سه شبانه‌روز است که در انتظار ورود کاروان سفینة‌النجاة هستند.

تکایا و خیل مشتاقان حسینی با برگزاری مراسم سنجه دمام، نوحه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی ورود ضریح مطهر مرقد ملکوتی امام حسین (ع) را فریاد زده و پرچم‌های «یا حسین» را برافراشته‌اند.

بیش از 10 ایستگاه صلواتی در گوشه و کنار بلوار ساحلی برپا شده و مردم با دادن نذورات خود به این جایگاه‌ها از عزاداران، زائران، میهمانان و شهروندان حاضر در مراسم استقبال، پذیرایی می‌کنند.

سرویس بهداشتی سیار نیز برای خدمت‌رسانی به شهروندان و زائران ضریح مطهر در این مکان مستقر شده است.

با تانکرهای مخصوص، آب بین شهروندان توزیع می‌شود، در هر گوشه از بلوار ساحلی با پخت شلغم و غذاهای دلچسب در این هوای سرد از میهمانان پذیرایی می‌شود همچنین چای بین زائران توزیع شده و چادرها برای استراحت و استقرار مشتاقان حسینی برافراشته شده است.

در هر هیئت بیش از 10 نفر خانم و آقا مستقر بوده و خدمت‌رسانی و پذیرایی از زوار را انجام داده و کمبود و کاستی‌های آنها را برطرف می‌کنند.

هیئت‌هایی نظیر موکب اهالی شطیط، سفینة‌الحسین (ع)، موکب حسینه‌الزهرا و خدام امام حسین (ع) در بلوار ساحلی، میعادگاه زوار و ضریح مطهر مستقر بوده و به عزاداری مشغول هستند.

ستاد مفقودین و اشیای گمشده با پلاکاردهای بزرگ مشخص نیز شده است و همچنین نظر مختلف مراجع تقلید کشورمان در ارتباط با ضریح جدید مرقد بارگاه امام حسین (ع) با نصب در بلوار ساحلی به اطلاع عموم رسانده شده و مردم را در برگزاری مراسمی باشکوه‌تر از عطر حرم حسینی همراهی می‌کند.

آمبولانس و نیروهای امدادی هلال احمر و کادر مجرب پزشکی در راستای بروز هر گونه اتفاق و حوادث جسمی و جانی برای شهروندان در منطقه نیز مستقر است.

پرچم بسیار بزرگی در وسط این بلوار به چشم می‌خورد که چشم و دل هر رهگذری را تا مسافت‌ها به خود جلب می‌کند.ژ

چند قدم دورتر پرچمی سرخ‌رنگ با نام «یا حسین» برافراشته شده و خبر از خون سرخ شهدایی را می‌دهد که تا به امروز اسلام را پویا و زنده نگه داشته‌اند.

خانواده‌هایی در گوشه و کنار مسیر حرکت ضریح در بلوار ساحلی بهمنشیر با همراهی فرزندان، پدران، مادران و افرادی که به بیماری‌های صعب‌العلاج گرفتار هستند به انتظار شفای آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) نشسته‌اند..

===========

گزارش از مریم خبازی

==========

انتهای‌پیام/72001/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول