اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نمایشگاه صنعت در اصفهان

خرده فروشان کوچک صنعتی مزین نمایشگاه صنعت بودند

خبرگزاری فارس: هفتمین نمایشگاه صنعت اصفهان از 15 تا 18 آذر ماه امسال در چنبره آلودگی‌های صوتی ناشی از فعالیت‌های کارگاهی برخی از غرفه‌داران گرفتار شده بود و امسال این نمایشگاه رضایتی را به دنبال نداشت.

خرده فروشان کوچک صنعتی مزین نمایشگاه صنعت بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، صنایع کارگاهی، ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در اصفهان در حالی برگزار شد که صنعتگران و واحد‌های تولیدی با بحران‌ها و چالش‌های بسیاری در راستای فعالیت‌های خود مواجه هستند این نمایشگاه از 15 تا 18 آذر ماه امسال با 328 غرفه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در پل شهرستان اصفهان برگزار شد البته مردم با وارد شدن به این نمایشگاه بیشتر احساس حضور در یک کارگاه را داشتند زیرا برخی از غرفه‌ها برای معرفی محصولات، تولیدات و فعالیت‌های صنعتی خود محیط نمایشگاه را با یک محیط کارگاهی اشتباه گرفته بودند و با سر و صدا‌های ناشی از فعالیت‌های خود سبب آزار و اذیت بازدید‌کنندگان و سایر غرفه‌داران می‌شدند و به نوعی می‌توان گفت فضای نمایشگاه صنعت اصفهان به نوعی در چنبره آلودگی صوتی گرفتار شده بود و این موضوع به عنوان یکی از بارز‌ترین نواقص موجود در این نمایشگاه بود که با توجه به این نواقص امسال نمایشگاه صنعت اصفهان جذابیتی برای بازدید‌کنندگان نداشت و درصد بالایی از این افراد از نحوه برگزاری و حال و هوای حاکم بر فضای هفتمین نمایشگاه صنعت اصفهان ناراضی بودند.

* درصدد تقویت نمایشگاه‌های صنعت در اصفهان هستیم

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: تقویت نمایشگاه‌های صنعت در اصفهان جزو مهم‌ترین برنامه‌های توسعه صنایع کوچک استان اصفهان تلقی می‌شود.

سعادت بهرامی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای برگزاری هفتمین نمایشگاه صنعت همکاری‌های قابل توجهی را با شرکت نمایشگاه‌ها داشته است، اظهار کرد: نمایشگاه‌های صنعت باید با یک برنامه‌ریزی اصولی و اجرای راهکار‌های قانونی از سوی مسئولان تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال به منظور حضور پر‌شور‌تر و جدی‌تر صنایع کوچک استان در این نمایشگاه تسهیلاتی به برخی از این واحد‌ها ارائه شده است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع صنعتگران حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌سازی 25 درصد از هزینه اجاره غرفه‌های خود را به صورت یارانه دریافت کرده‌اند.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های صنعتی ابزاری برای افزایش تولید داخلی و درآمد‌زایی برای کشور است اما توسعه این فعالیت‌ها نیاز‌مند ارائه بسته‌های حمایتی از سوی مسئولان است.

* جای خالی انگیزه صنعت‌گران در نمایشگاه صنعت احساس شد

به گزارش فارس، اظهارات برخی از غرفه‌داران هفتمین نمایشگاه صنعت اصفهان حاکی از وجود افت‌های بسیاری در این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته بوده است که به دلیل این موضوع غرفه‌داران نیز انگیزه‌های فعالیت خود را در این نمایشگاه تا حدودی از دست داده بودند و مشاهده حال و هوای نمایشگاه به صورت بارز بیان‌گر بی‌انگیزه بودن غرفه‌داران بود و جای خالی انگیزه حضور پر‌شور و جدی صنعتگران در نمایشگاه صنعت امسال به صورت بارز احساس می‌شد.

* مسئولان درصدد چاره‌اندیشی برای بهبود وضعیت صنعت باشند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه‌ها گامی مهم در راستای معرفی محصولات و تولیدات داخلی هستند، تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها و مسئولان کشور باید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی درصدد رفع مشکلات موجود در بخش صنعت باشند و وضعیت و شرایط موجود را برای فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی بهبود ببخشند.

رسول محققیان می‌توان از هفتمین نمایشگاه صنعت به عنوان آیینه‌ای تمام عیار از فعالیت‌های صنعتی نام برد، افزود: در شرایط فعلی و وجود مشکلات بسیاری که در بخش‌های صنعتی وجود دارد این بخش‌ها هنوز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

وی گفت: هفتمین نمایشگاه صنعت اصفهان با رشد 30 درصدی حضور تولیدکنندگان از سراسر کشور برگزار شده است و فعالان صنعتی باید در تمام زمینه‌ها به صورت قوی و پر‌رنگ صنعت کشور را نشان بدهند.

* احاطه نمایشگاه صنعت اصفهان توسط بخش‌های خصوصی

به گزارش فارس از اصفهان، در نمایشگاه صنعت اصفهان جای خالی بخش‌های دولتی و نیمه دولتی نیز به میزان بسیاری احساس می‌شد زیرا درصد بالایی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از بخش‌های خصوصی بودند اما بخش‌های صنعتی دولتی جایی در این نمایشگاه نداشتند که حضور کم‌تر بخش‌های صنعتی دولتی در این نمایشگاه باید مورد بررسی قرار بگیرد، امسال غرفه‌داران نمایشگاه صنعت اصفهان نسبت به غرفه‌آرایی غرفه‌های خود نیز بی‌توجه بوده‌اند و مردم در بازدید خود از غرفه‌های نمایشگاه احساس می‌کردند وارد یک شهرک یا مجموعه صنعتی شده‌اند.

* برند‌سازی تولیدات داخلی با نمایشگاه‌های صنعت امکان‌پذیر است

یک فعال اقتصادی با بیان اینکه برند‌سازی و تجاری‌سازی تولیدات داخلی با برگزاری نمایشگاه‌های صنعت امکان‌پذیر است، گفت: امسال نمایشگاه صنعت اصفهان نواقصی داشته است و فضا‌های سر‌پوشیده نمایشگاه‌ها مکان مناسبی برای معرفی بخش‌های کارگاهی نیست.

میلاد اسماعیلی اظهار کرد: واحد‌های صنعتی که برای معرفی محصولات خود به اجرای فعالیت‌های کارگاهی نیازمند هستند نباید در محیط‌های سر‌پوشیده نمایشگاهی سبب دلزدگی بازدیدکنندگان از نمایشگاه صنعت شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان برگزار‌کننده چنین نمایشگاهی نیز باید مکان‌هایی را برای اجرای فعالیت‌های کارگاهی برخی از غرفه‌داران در نمایشگاه‌های صنعت اختصاص بدهند، ادامه داد: اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود اما در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود در راستای فعالیت مجموعه‌های صنعتی این استان بسیاری از واحد‌های صنعتی اصفهان در حال خارج شدن از گردونه تولید هستند.

* موازین قانونی برای جلوگیری از بحران‌های صنعتی اجرا شود

مسئول فروش شرکت رهاب صنعت سپاهان با اشاره به اینکه صنعت یک زنجیره به هم پیوسته است و خارج شدن یکی از حلقه‌های این زنجیر سبب بروز مشکلاتی در زمینه چرخه فعالیت تمام حلقه‌های این زنجیره می‌شود، تصریح کرد: راهکار‌های قانونی دولت باید در راستای جلوگیری از اخلال در روند فعالیت‌های صنعتی کشور و جلوگیری از بحران‌های صنعتی در جامعه اجرا شود.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها به صورت 100 درصدی بر روی بازار صنعت کشور تأثیر‌گذار بوده است، افزود: البته تأثیر تحریم‌ها بر فعالیت بخش‌های مختلف کشور به ویژه مجموعه‌های تولیدی و صنعتی در این برهه زمانی شدید‌تر شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته با توجه به اینکه وابستگی بسیاری به منابع نفتی کشور داشته‌ایم، صنعت‌گران نسبت به مسئله خود‌کفایی خود بی‌توجه بوده‌اند.

وی افزود: البته بازخورد این تحریم‌ها در وضعیت بازار کشور چشمگیر‌تر و شدید‌تر بوده و به عنوان مثال بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز مجموعه‌های صنعتی وارداتی است و صنعت‌گران باید در راستای تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود به خود‌کفایی دست پیدا کنند.

* صنعت کشور به جای توسعه مورد بی‌مهری قرار نگیرد

به گزارش فارس از اصفهان، صنعت باید با برگزاری این نمایشگاه‌ها توسعه پیدا کند اما برگزاری نمایشگاه‌های صنعت بدون توجه به غرفه‌آرایی، انگیزه‌های حضور شرکت‌کنندگان و سایر نواقص موجود در این زمینه تنها نوعی بی‌مهری به صنعت است و صنعت کشور نباید به جای توسعه یافتن و صادر شدن به دنیا مورد بی‌مهری قرار بگیرد، مسئولان باید با بررسی نواقص و اشکالات موجود در زمینه هفتمین نمایشگاه صنعت اصفهان به فکر برطرف شدن این نواقص و برگزاری نمایشگاه‌های صنعت اصفهان بدون عیب و نواقص در سال‌های آتی باشند.

============

گزارش از: پروین احمدی

============

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول