اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیدکننده برتر کشوری:

تثبیت نرخ ارز سبب رونق اقتصادی صنعت کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: تولیدکننده برتر کشوری گفت: مشخص نبودن وضعیت بازار ارز و دلار سبب به هم ریختن بازار صنعت می‌شود و ثبات و تثبیت قیمت ارز و دلار رونق اقتصادی بازار صنعت را در کشور به همراه دارد.

تثبیت نرخ ارز سبب رونق اقتصادی صنعت کشور می‌شود

حمیدرضا ناصری در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، صنایع کارگاهی، ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه این شرکت تولید‌کننده و سازنده دستگاه‌های جوش و برش ورق است، اظهار کرد: برای نخستین بار است که در نمایشگاه صنعت اصفهان شرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به صورت معمول این شرکت در نمایشگاه‌های نفت و صنعت تهران شرکت کرده است، ادامه داد: اما نمایشگاه صنعت اصفهان نیز از ظرفیت‌های بسیاری برای معرفی بخش‌های صنعتی و برندسازی این مجموعه‌های صنعتی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت لوتوس جوش و برش تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور و تلاطم‌های بازار ارز و دلار در کشور در صورتی که 80 درصد از تولیدات تولید‌کنندگان داخلی باشد، صادرات بخش‌های صنعتی به خارج تقویت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اما در صورتی که تمام تولیدات این بخش‌ها وارداتی باشد تولید‌کنندگان تنها با ضرر و زیان مواجه می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر تنها 20 درصد از تجهیزات مورد نیاز این شرکت برای تولید دستگاه‌های جوش و برش خارجی است که به دلیل این موضوع با تلاطم‌های بازار ارز و دلار کنار آمده‌ایم.

ناصری با بیان اینکه مشخص نبودن وضعیت بازار ارز و دلار سبب به هم ریختن بازار صنعت می‌شود، تاکید کرد: عدم ثبات، بالا و پایین رفتن بازار ارز و دلار سبب بروز ضرر و زیان برای تولید‌کنندگان و صنعت‌گران می‌شود و ثبات و تثبیت قیمت ارز و دلار در کشور رونق اقتصادی بازار صنعت را در کشور به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌ها به صورت قوی در هفتمین نمایشگاه صنعت اصفهان شرکت کرده‌‌اند، افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصتی برای همکاری، آَشنایی و تبادل اطلاعات مجموعه‌های صنعتی در راستای رشد و ارتقای صنعت در کشور است.

مدیرعامل شرکت لوتوس جوش و برش با تاکید بر اینکه این شرکت از 10 سال گذشته تاکنون در سطح کشور فعالیت می‌کند، گفت: البته با تلاطم‌های بازار ارز و دلار توانسته‌ایم امسال تولیدات خود را به کشور ترکیه و کردستان عراق صادرات کنیم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول