اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه خبر داد

تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در شهرستان‌های کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تمام شهرستان‌های کرمانشاه را امری ضروری عنوان کرد.

تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در شهرستان‌های کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جهانگیر شاهمرادی در نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران حوزه ستادی با رؤسای اداره‌های صنعت‌، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه استان کرمانشاه اظهار داشت: اداره صنعت‌، معدن و تجارت در شهرستان‌ها از اداره‌های مهم و شاخص هستند و باید مدیر آن نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد و بتواند در تصمیم‌گیری‌های حوزه‌های اقتصادی سهیم باشد.

وی ادامه داد: مدیر اداره شهرستان باید اطلاعات کاملی در مورد واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان داشته باشد تا بتواند در این رابطه برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد‌.

شاهمرادی در ادامه به توضیحاتی درباره حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بازرگانی داخلی پرداخت و در مورد بسته حمایتی اصناف توضیحاتی ارائه کرد و افزود: بسته حمایتی اصناف می‌تواند تأثیر زیادی در بحث ثبات اشتغال داشته باشد، بنابراین در اعطای تسهیلات در همه شهرستان‌ها باید پرونده‌ها با دقت بررسی شود و بدون ایجاد هر گونه محدویتی، تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند‌.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمانشاه در حوزه بازرگانی خارجی به مشکلات پیش‌روی تجار و بازرگانان و نیز بازارچه‌های مرزی اشاره کرد و گفت‌: این مشکلات به‌صورت مدون در کارگروه توسعه صادرات استان در حال بررسی بوده و این مشکلات به‌زودی مرتفع خواهد شد‌. 

وی در حوزه بازرسی و نظارت نیز به فعال‌سازی کمیته قاچاق‌، اجرای طرح شبنم‌، بازدید و بازرسی و نظارت بر واحدهای صنعتی اشاره کرد و در ادامه بر لزوم تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در تمام شهرستان‌ها خبر داد‌.

شاهمرادی افزود‌: جوازهای تأسیسی که صادر شده و مدت سه سال از آن گذشته باشد و همچنین فقط 10 درصد کمتر پیشرفت فیزیکی داشته باشد جواز آن به صورت سیستماتیک ابطال خواهد شد و اگر از مدت صدور جواز تأسیس شش ماه گذشته باشد و گزارشی از طرح مذکور به این سازمان ارائه نشود بعد از آن شناسه کسب و کار آن غیرفعال شده و هیچ مزایا و خدماتی به آن واحد تعلق نخواهد گرفت‌.

گفتنی است، بازدید از واحدهای صنعتی و تهیه گزارش از آنها، اطلاع‌رسانی عمومی، اختصاص سوخت به واحدها، بررسی وضعیت واحدها از نظر فعالیت‌، تأیید و به‌روزرسانی وضعیت واحدها از عمده مواردی بود که رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمانشاه در حوزه صنعت عنوان کرد.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول