اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

براساس تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار و وزیر ارشاد

همایش امام سجاد(ع) در بندرعباس به کنگره تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار میناب با بیان این که امام زین العابدین، امام بیمار نیست، گفت: پیشوای چهارم شیعیان طبیب عالم و جامعه بشری است.

همایش امام سجاد(ع) در بندرعباس به کنگره تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، عباس خدادادزاده ظهر امروز در همایش علمی امام سجاد‌(ع) که در سالن همایش‌های فرمانداری میناب برگزار شد با اشاره به برپایی دومین همایش علمی امام سجاد‌(ع) در هرمزگان، گفت: همایش امسال با تدبیر استاندار علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: در همایش امام سجاد (ع) که در بندرعباس برگزار می‌شود، طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش امام سجاد(ع) به کنگره تبدیل می‌شود و دبیرخانه دائمی آن در بندرعباس فعال می‌شود.

فرماندار میناب در ادامه به تشریح ابعاد شخصیتی امام چهارم شیعیان پرداخت و اظهار داشت: امام زین العابدین‌(ع) دارای شخصیت جامع علمی، فرهنگی، حقوقی و مبارزی ظلم ستیز است.

خدادادزاده با بیان این که هر جا امام سجاد‌(ع) لب به سخن و خطابه باز می‌کرد، همه محو و شیفته سخنان آن حضرت می‌شدند، افزود: هیچ کس نمی‌تواند نطق‌های مملو از معارف الهی امام را انکار کند.

وی از صحیفه سجادیه امام زین العابدین‌(ع) به عنوان دایرةالمعارف اسلام نام برد و گفت: امام سجاد‌(ع) در صحیفه سجادیه در قالب دعا راه سلوک به سوی خدا به زیبایی هر چه تمام‌تر ترسیم کرده است.

این مسئول همچنین صحیفه سجادیه را منشور اخلاقی برای همه شهروندان معرفی کرد و ابراز داشت: کتاب صحیفه سجادیه در واقع زبور آل محمد‌(ص) و زینت دین نبوی است.

وی ادامه داد: اگر امام حسین‌(ع) کشتی نجات است، امام سجاد‌(ع) نیز ناخدای آن است.

خدادادزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام سجاد‌(ع) تنها یک بیمار نیست، پیشوای چهارم شیعیان را طبیب عالم و بشریت دانست و گفت: کوتاهی‌های ما سبب شده تا ما شناخت کمتری از ائمه اطهار داشته باشیم.

وی همچنین افزود: بعد از قیام عاشورا مشیت الهی بر این بود تا امام سجاد‌(ع) زنده بماند و رسالت امام حسین‌(ع) را به سرانجام برساند.

فرماندار میناب بیان کرد: پس از قیام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) امام سجاد‌(ع) در دشوارترین شرایط، رسالت امامت را به عالی‌ترین وجه ممکن به سر منزل رساند.

وی ادامه داد: امام حسین‌(ع) با لب تشنه و توسط تشنگان قدرت به شهادت رسید و امامت به برکت وجود امام سجاد (ع) و همراهی حضرت زینب‌(س) ادامه یافت که پس از آن زمینه سقوط و نابودی یزیدیان رقم خورد.

فرماندار میناب در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای درک خوب فقه جعفری و مکتب امام صادق‌(ع) باید به صحیفه سجادیه، قیام سیدالشهدا و مکتب نبوی توجه لازم داشت.

وی رساله حقوق امام سجاد‌(ع) را سرمایه‌ای ارزشمند و گران سنگ برای تشیع دانست و گفت: در این رساله روابط حکیمانه به گونه‌ای زیبا برای همگان ذکر شده است.

خدادادزاده برپایی همایش امام سجاد‌(ع) را در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب و با هدف تبیین چهره پیشوای چهارم شیعیان و زوایای شخصیت حقوقی، علمی و فرهنگی آن حضرت ذکر کرد و اظهار داشت: مسلمین باید با عمق شخصیت امام سجاد‌(ع) و سایر ائمه هدی بیشتر آشنا شوند.

این همایش با حضور مسئولان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه، پژوهشگران و نخبگان علمی و فرهنگی در سالن همایش‌های فرمانداری میناب برگزار شد.

انتهای پیام/88004/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول