اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای هفتمین سال پیاپی برگزار شد

اجرای خطبه آتشین حضرت سجاد (ع) در پاکدشت

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام شهادت امام چهارم شیعیان جهان مراسم اجرای خطبه آتشین حضرت سجاد (ع) در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

اجرای خطبه آتشین حضرت سجاد (ع) در پاکدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با ایام شهادت امام زین العابدین (ع) خطبه آتشین حضرت سجاد (ع) در مسجد شام توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) پاکدشت برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه موقت ورامین اسارت اهل بیت علیهم‌السلام را مکمل شهادت روز عاشورا دانست و افزود: پس از شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، امام سجاد (ع) به‌عنوان پرچم‌دار امامت وظایف سنگینی را برعهده گرفته و آنها را به خوبی ایفا کردند که باید نقش موثر ایشان در رساندن پیام عاشورا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: روز 11 محرم کاروان اسرا را از کربلا به سوی شام حرکت دادند و امام زین العابدین (ع) را علی‌رغم بیماری بر روی شتر بی‌جهاز سوار کردند، بر ایشان بسیار سخت گرفتند اما هیچ یک از این اعمال نتوانست مانع ایراد خطبه آتشین آن امام بزرگوار و لرزاندن پایه‌های حکومت یزید حتی در خود شام شود.

این مسئول اظهار داشت: خطبه حضرت سجاد (ع) بر مردم حاضر در مسجد شام به شدت تاثیر گذاشت و انگیزه بیدارى را در آنان برانگیخت و به آنان جرأت و جسارت بخشید، این تاثیرات در حدی بود که یزید قتل امام حسین علیه‌السلام به عبید الله بن زیاد نسبت داده و سعی کرد خود را تبرئه کند.

این مراسم در شش سال گذشته به‌صورت دوره‌ای در مساجد شهرستان ورامین برگزار شد و همواره مورد استقبال جمع کثیری از عشاق و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام قرار گرفت و امسال در سال هفتم اجرا و به‌همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان پاکدشت در این شهرستان برگزار شد.

هرساله استقبال پرشور مردم از این مراسم غیر قابل تصور است.

انتهای پیام/2462/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول