اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان شمالی:

ورود بانک مرکزی برای نظارت مؤسسات اعتباری با تأخیر بود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای دستگاه‌های نظارتی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از وظایف بانک مرکزی سیاست‌گذاری و نظارت بر مؤسسات مالی و اعتباری است،‌ گفت:‌ ورود بانک مرکزی برای نظارت این مؤسسات با تأخیر همراه بود.

ورود بانک مرکزی برای نظارت مؤسسات اعتباری با تأخیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ امید سحرخیز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پدیده مؤسسات مالی و اعتباری به شکل امروزی در گذشته انجام و بعداً متولیان امر به دنبال سیاست گذاری بودند که البته مشکلاتی را نیز به وجود آورد.

وی گفت: با این وجود طی سال‌های اخیر فرصتی به این مؤسسات داده شد تا فعالیت‌های خود را بر اساس چارچوب‌ها و سیاست‌های بانکی مطابقت کنند.

سحرخیز با بیان اینکه اکنون برخی مشکلات در فعالیت‌های این مؤسسات به خصوص در جذب منابع و هزینه کرد و همچنین تأثیر در سیستم بانکی را شاهد بوده، اظهار امیدواری کرد تا با ساماندهی و سیاست گذاری به نحو مطلوبی از این ظرفیت استفاده شود.

* پیگیری تخلف دانشگاه‌ها در مورد خوابگاه‌های دانشجویی

معاون اداره کل بازرسی خراسان شمالی همچنین یکی از تخلفات قابل پیگیری در استان را مربوط به خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد.

سحرخیز افزود: اگر دانشگاه‌ها در این زمینه خارج از چارچوب قانون تخلفی انجام داده باشند، بازرسی پیگیری و برخورد قانونی خواهد کرد.

وی از دانشجویان خواست تا هرگونه گزارش‌های خود در زمینه تخلف دانشگاه‌ها را به این اداره کل گزارش کنند.

* مکانیزم جذب نیرو در دستگاه‌ها روشن است

سحرخیز همچنین با اشاره به اینکه فرآیند استخدامی‌ها و مکانیزم جذب نیرو در دستگاه‌ها مشخص است، گفت: بر همین اساس باید دستگاه‌ها با همین شیوه نسبت به جذب نیروهای موردنیاز اقدام کنند.

وی همچنین جذب هر گونه نیرو در سنوات گذشته را نیز بر اساس آیین نامه‌های شیوه جذب نیرو برشمرد و افزود: اگر در این زمینه گزارشی به بازرسی منعکس شود، به طور حتم پیگیری خواهد شد.

معاون اداره کل بازرسی خراسان شمالی همچنین در پاسخ به سوالی درباره استخدام فامیلی اظهار کرد: تاکنون با چنین موضوعی در استان مواجه نبوده و یقیناً این موضوع نوعی تخلف محسوب می‌شود.

به گفته وی، بخشی از شکایت‌های مردمی به بازرسی استان مربوط به استخدامی‌ها بوده که در این زمینه این اداره کل ورود کرده است.

* اطلاع رسانی دستگاه‌ها برای برگزاری مناقصات به بازرسی

معاون اداره کل بازرسی خراسان شمالی همچنین یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های برگزار کننده مناقصه‌ها و مزایده‌ها را اطلاع رسانی 15 روز قبل از برگزاری به این اداره کل اعلام کرد.

وی اظهار کرد: به همین منظور سامانه‌ای در بازرسی استان شکل گرفته و اگر دستگاهی در زمینه برگزاری مناقصه‌ها اطلاع رسانی نکند، موضوع پیگیری و بر اساس قوانین برخورد می‌شود.

سحرخیز اضافه کرد: بازرسی استان در جریان برگزاری این معاملات طبق وظایفی که بر دوش سازمان گذاشته شده، چه در قبل، حین و بعد از آن اقدام به نظارت عالیه می‌کند.

انتهای پیام/63002/غ/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول