اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی مشهد خبر داد

موافقت بانک مرکزی با فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: بانک مرکزی با فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای خط 2 قطار شهری مشهد موافقت کرده است.

موافقت بانک مرکزی با فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیر محمدی ظهر امروز  در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه (TBM) که در ایستگاه طبرسی شمالی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد و توسعه خطوط ریلی مشهد یکی از اولویت‌های شورای اسلامی و شهرداری مشهد به‌منظور رفع گره‌های ترافیکی موجود در شهر است.

رئیس شورای اسلامی مشهد در ادامه افزود: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در حوزه شهر مشهد به‌شکل قابل توجهی وجود دارد، مسئله ترافیک است و در این راستا اگر به این مسئله توجه نشود در آینده‌ای نزدیک به بن‌بست می‌رسیم.

شیر محمدی نگاه و اولویت شورای اسلامی و شهرداری مشهد را توجه و توسعه حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: مشهد سالانه پذیرایی 25 تا 30 میلیون زائر است که علاوه بر جمعیت شهری مشهد وجود این تعداد زائر نیز سبب مشکلات ترافیکی در مشهد شده است.

رئیس شورای اسلامی مشهد در ارتباط با ویژگی‌های خط 2 قطار شهری مشهد اظهار کرد: خط دو قطار شهری مشهد از بلوار طبرسی مشهد تا شهرک طالقانی و میدان فضل‌ابن‌شاذان ادامه دارد که با راه‌اندازی این خط امکان حمل و نقل ریلی از شمال به جنوب مشهد فراهم می‌شود.

شیرمحمدی به همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا در اجرای خط دو قطار شهری مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که در اجرای خط دو قطار شهری مشهد وجود دارد، شورای اسلامی شهر مشهد مساعدت و همکاری را با قرارگاه خاتم‌الانبیا دارد تا شاهد بهره‌برداری خط دو قطار شهری مشهد در موعد مقرر باشیم.

وی در ادامه تامین اعتبارات مورد نیاز برای خط دو قطار شهری مشهد را از جمله موارد مهم برای تسریع در روند اجرای خط دو قطار شهری مشهد دانست و گفت: یکی از راه‌های تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای خط دو قطار شهری مشهد، فروش اوراق مشارکت است که بر این اساس شورای اسلامی شهر مشهد فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت را به تصویب رساند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه از موافقت بانک مرکزی برای فروش این میزان اوراق مشارکت خبر داد و ادامه داد: بر این اساس فروش اوراق مشارکت برای اجرای خط دو قطار شهری مشهد در مراحل پایانی است.

شیر محمدی تامین ناوگان خط 2 مشهد را از جمله موارد مهم در راستای بهره‌برداری از این خط عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با راه‌اندازی خط یک قطار شهری مشهد وجود داشت، تأمین ناوگان مورد نیاز برای این خط ریلی بود به گونه‌ای که با گذشت سه سال از تکمیل خط یک قطار شهری مشهد، ناوگان مورد نیاز برای بهره‌برداری فراهم و تأمین نشده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدواریم با تأمین منابع مالی در زمان اجرای خط دو قطار شهری مشهد، مباحث ساخت ناوگان ریلی مورد نیاز خط دو قطار شهری مشهد نیز در دستور کار قرار بگیرد تا مشکلات خط یک مشهد گریبان‌گیر راه‌اندازی خط دو قطار شهری مشهد نشود.

انتهای پیام/70002/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول