اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تشکل‌های دانشجویی لرستان:

دانشجویان باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند

خبرگزاری فارس: نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های دانشجویی استان لرستان گفت: جریان دانشجویی یک جریان عدالت‌خواه است و دانشجویان ما باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند.

دانشجویان باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ابراهیم بارانی بیرانوند ظهر امروز در مراسم برگزاری روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان سراسر کشور، به آسیب‌شناسی جریان دانشجویی طی سالیان گذشته پرداخت و گفت: جنبش‌های دانشجویی دانشگاه‌های ما افت و خیزهای زیادی داشته که باید از تجربیات و باید و نبایدهای آن استفاده کرد، تا چراغ راهی برای آینده ما باشد.

بارانی گفت: در 16 آذر 1332 استبداد به شکلی وسیع در کشور ما حاکم بود و فضای حاکم بر دانشگاه‌ها در آن دوران دینی نبود و به علت حاکم بودن جریانات الحادی در دانشگاه‌ها عدم استفاده از گفتمان و بینش دینی باعث تقویت و حمایت بیشتر مسئولان دانشگاه از اینگونه فعالیت‌ها می‌شد.

وی افزود: اما در این شرایط خفقان و استبداد، افرادی بودند که ایثارگرانه از جان خود گذشتند و بیداری دانشجوی مسلمان را فریاد کشیدند و در مقابل رژیم مستبد شاه تا مرز شهادت ایستادگی کردند و شهید شدند و در مقابل نیز دانشجویانی بودند که در بدو انقلاب راهشان را از مردم جدا کردند و در همکاری با دشمنان مردم مجیزگوی رادیوهای بیگانه شدند.

بارانی سپس به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ثمرات انقلاب خودباوری در عرصه‌های صنعتی، نظامی و ... برای کشورمان بود.

وی سپس با اشاره به فرمایش‌ مقام معظم رهبری جریان دانشجویی را یک جریان عدالت‌گرا و عدالت‌خواه عنوان کرد و افزود: دانشجویان ما باید محافظه‌کاری را کنار بگذارند و مطالبات خود را با صدای بلند فریاد کنند و مسئولان نیز طبق بیانات رهبر انقلاب و برای اثبات ولایت‌پذیری خود پاسخگوی سئوالات، مطالبات و انتقادات منصفانه دانشجویان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تقویت و افزایش تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویی و هیئت‌های مذهبی شد.

در ادامه این مراسم یکی از اساتید دانشگاه آزاد واحد بروجرد طی سخنانی به مفهوم بصیرت و رمز ماندگاری انسان‌ها در تاریخ اشاره کرد و گفت: بصیرت چیست که می‌تواند انسان را به تاریخ پیوند دهد و او را ستاره کند؟ مانند حضرت ابوالفضل (ع) که در قیام امام حسین (ع) و عاشورا ماندگار شد و در بین همه یاران آن حضرت ستاره شد.

حجت‌الاسلام میرتقی قادری افزود: قدم اول در بصیرت این است که انسان این رشد و آگاهی و فهم را داشته باشد که تکلیفی روی زمین مانده و او می‌تواند آن را بفهمد، دانشجویان ما در سال 1332 این مفهوم را درک کردند که می‌بایست در مقابل استکبار واکنش نشان دهند و احساس تکلیف کردند.

وی اضافه کرد:‌ مرحله دوم معرفت به تکلیف و سوم هزینه دادن برای احساس تکلیف است که انسان از جان خودش مایه بگذارد و به مقام شهادت برسد، هر کس این توفیق را پیدا کرد ممکن است، مانند شهدای 16 آذر یعنی قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت رضوی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: طوری خودتان را هزینه کنید که خودتان را فراموش کنید و فقط امام زمان (عج) را ببینید، دلیل ستاره شدن و درخشندگی تمام شهدا  و رمز ماندگاریشان، این است که خودشان را فراموش کردند و فقط امام زمان‌شان را دیدند.

لازم به ذکر است، در این مراسم بیانیه‌ای در خصوص 16 آذر از سوی تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد قرائت شد.

انتهای پیام/2304/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول