اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر:

وجه تمایز نظام اسلامی با دیگر حکومت‌ها فرهنگ دینی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر گفت: وجه تمایز نظام اسلامی با دیگر حکومت‌ها فرهنگ دینی است که باید در جامعه تقویت شود.

وجه تمایز نظام اسلامی با دیگر حکومت‌ها فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، شکرالله سلیمانی صبح امروز در جمع مردم به مناسبت سالگرد صدور حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: وجه تمایز ایران اسلامی بودن حکومت و وجود فرهنگ دینی در جامعه است و به این دلیل باید در راستای پررنگ کردن این فرهنگ در جامعه تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دینی در جامعه اسلامی بسیار باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد تا فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه رونق گیرد زیرا فرهنگ مانند اکسیژن و غذا در جامعه ضروری است و در صورتی که این دو آلوده شوند جامعه نیز نابود خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر افزود: اصلی‌ترین راه حل در شرایط کنونی برای داشتن جامعه اسلامی، اصلاح فرهنگ موجود در جامعه است.

وی با انتقاد از دستگاه‌های فرهنگی در جامعه خاطر نشان کرد: نبود مدیریتی واحد برای برنامه‌ریزی فرهنگی در جامعه ایرانی باعث شده تا دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به صورت کاملا از هم گسیخته عمل کنند و در این زمینه نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی هستیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه باید نقاط ضعف جامعه مشخص شود، تاکید کرد: باید مشخص شود که چرا در جامعه سن ازدواج بالا رفته است، تمایل به ازدواج کم است، گرایش به حجاب کم است، مشکلات جوانان در حوزه تحصیل چیست و... که برای هرکدام باید پژوهش‌هایی علمی انجام شده و راهکارهای کارشناسی شده‌ای برای رفع مشکلات در جامعه ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شاخص‌های فرهنگی مشخص شوند، افزود: باید شاخص‌های فرهنگی در همه حوزه‌ها مشخص شود و به این دلیل نیاز داریم به اینکه قطب‌های تاثیرگذار در حوزه‌های مختلف فرهنگ مشخص شده و برای رفع مشکلات در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی کارشناسی شده‌ای ارائه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر خاطر نشان کرد: نباید از مسائل فرهنگی در کشور غفلت کنیم زیرا اصلی‌ترین تلاش دشمن در مسائل فرهنگی جامعه است.

وی با تجلیل از حضور مردم در مراسم استقبال ضریح امام حسین(ع) در شوشتر افزود: این ضریح 22 ساعت در شوشتر مستقر بود و مردم شیفته اهل‌بیت اجازه عبور به این ضریح برای رسیدن به شهر اهواز را نمی‌دادند و این نشان از ولایتمداری مردم است.

انتهای پیام/72006/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول