اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

27 و 28 صفر

زیارت رسول‌الله (ص) از بعید در تویسرکان طنین‌انداز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان گفت: روزهای 27 و 28 صفر سال جاری قرائت زیارت حضرت رسول‌الله (ص) از بعید در سراسر تویسرکان طنین‌انداز می‌شود.

زیارت رسول‌الله (ص) از بعید در تویسرکان طنین‌انداز می‌شود

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه‌سازی شعائر اسلامی اجتماع را بیمه می‌کند، اظهار داشت: اثرگذار‌ترین مؤلفه برنامه نرم در برابر اشاعه افکار خبیثانه دشمن در زندگی اقشار مختلف مردم در کاربرسازی آموزه‌ها و مبانی شریعت مقدس اسلام است.

وی با بیان اینکه برنامه منسجم و یکپارچه قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در ایام 27 و 28 در سراسر شهرستان برنامه‌ریزی شده اجرا می‌‌شود، ابراز داشت: روز پنج‌شنبه 27 صفر قرائت زیارت حضرت رسول(ص) با حضور تمام ادارات به منظور گرامیداشت مقام با عظمت پیامبر مکرم اسلام در دفتر امام جمعه برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان افزود: مراسم زیارت حضرت محمد(ص) از بعید روز 28 صفر ساعت 11 صبح پیش از خطبه‌های نماز با حضور هیئت‌های مذهبی و علاقمندان به خاندان عترت و طهارت(ع) در مصلای نماز جمعه امام خمینی(ره) شهرستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آیین معنوی زیارت حضرت رسول(ص) از بعید با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم(ص) شهرستان در کانون‌های فرهنگی هنری و مساجد روستاهای بزرگ و پرجمعیت در یک برنامه مشخص و منظم  همزمان با سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج با حضور اقشار مختلف مردم قرائت می‌شود.

قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در بقاع متبرکه

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه مساجد و بقاع متبرکه بزرگ‌ترین پایگاه برای اتحاد و وحدت کلمه مسلمانان است، تصریح کرد: در روز رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با همکاری نهادهای اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در بقاع متبرکه امامزاده زید در شهرک شاهزید، امامزاده ناصر(ع)، امامزاده ابراهیم شهر فرسفج و امامزاده محمد روستای شأن‌آباد همزمان با هم در بعداظهر روز جمعه 28 ماه صفر سال جاری آیین قرائت زیارتنامه حضرت رسول(ص) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن برگزاری این مراسم نورانی مخلصان و زائران اهل بیت(ع)در سوگ پیامبر ختمی مرتبت (ص) عزاداری خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در قالب‌های مختلف علیه مقام پیامبر صلح و رحمت، اظهار کرد: استکبار و رژیم صهیونیستی با حرمت‌شکنی رسول اکرم(ص) درصدد است که نسل بشر را از پیام‌های سرشار از معنویت ایشان، محروم کنند.

وی در پایان تصریح کرد: تأسی از سیره پیامبر(ص) و جاری‌سازی این مهم در همه لایه‌های اجتماع قدرت پوشالی استکبار را شکسته و انسجام و شکوه را در پیکره امت اسلامی تحکیم می‌بخشد.

انتهای پیام/89010/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول