اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس خواستار شد

برنامه‌ریزی مناسب برای تکمیل طرح‌ها / کردستان رتبه آخر در راه‌های روستایی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در کشور ‌و به ویژه در ‌کردستان بسیار ‌کند است.

برنامه‌ریزی مناسب برای تکمیل طرح‌ها / کردستان رتبه آخر در راه‌های روستایی

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، ضمن گلایه از پیشرفت کند پروژه‌های عمرانی در کشور، این قضیه را در استان ملموس‌تر دانست و گفت: نمایندگان استان در ‌مجلس تلاش می‌کنند تا روند تکمیل این زیرساخت‌ها شتاب گیرد.

بیگلری میزان ‌تحقق ‌مصوبات ‌سفر ‌مقام ‌معظم ‌رهبری به کردستان را بسیار خوب و رضایت‌بخش توصیف کرد.

نماینده مردم بانه در مجلس شورای اسلامی همچنین با گلایه از نبود برنامه‌ریزی در تکمیل و به سرانجام رساندن طرح‌ها، از میزان تحقق مصوبات سفر هیئت دولت به استان انتقاد کرد.

وی ‌از پروژه ‌احداث کارخانه سیمان سقز به ‌عنوان نمونه‌ای از این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: در خصوص این پروژه باید ‌ابتدا تمام جوانب کار در نظر گرفته و سپس کار آغاز ‌می‌شد، اما به دلیل نبود برنامه منسجم پس از ‌یک‌سال از سفر معاون اول رئیس‌جمهور و ‌کلنگ‌زنی آن هنوز ‌کار خاصی صورت نگرفته و تنها تابلوی ‌این کارخانه نصب شده است.

وی گفت: استانداری اعلام کرده است که ماشین‌آلات لازم برای پروژه سیمان سقز خریداری و شرایط فراهم شده است اما باید در محل پروژه کار عملیاتی آغاز شود تا مردم به عینه شاهد پیشرفت پروژه باشند.

بیگلری با ‌اشاره ‌به ‌برگزاری جلسه‌ای در هفته  ‌گذشته با حضور وی، نماینده بیجار، استاندار کردستان و معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این جلسه در مورد کارخانه سیمان سقز، سیمان مریوان و بتن گازی بیجار صحبت شده و قرار بر این شد که به‌ زودی و با تخصیص اعتبارات مناسب این پروژه‌ها فعال شوند.

وی ‌با ‌اشاره ‌به ‌دغدغه‌های خود نسبت به کم‌‌کاری در استان، ابراز امیدواری کرد با توجه به قول‌های مساعد ‌معاون   اول ‌رئیس‌جمهور، به زودی این شرایط تغییر کند.

رتبه آخر کردستان در راه‌های روستایی

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه وضعیت راه‌های روستایی در استان در شرایط نامطلوبی است گفت: در این زمینه کردستان آخرین استان کشور است و تاسف‌بارتر آنکه سقز هم در استان ‌آخرین ‌رتبه را دارد.

وی با ‌بیان ‌اینکه کمبود نقدینگی و اعتبارات بخش راهداری را ‌آزار می‌دهد گفت: وزیر راه و شهرسازی قول مساعد برای تخصیص اعتباراتی به این موارد داده‌اند که امید است با تحقق آن تحولی در جاده‌های روستایی کردستان اتفاق بیافتد.

وی پروژه بزرگراه میاندوآب ـ کرمانشاه، کمربندی سقز و برخی از پروژه‌های دیگر از جمله بیمارستان‌های بانه و سقز (با توجه به مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در این خصوص) را از مواردی برشمرد که در جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی تصمیم به فعال‌سازی آن گرفته شد.

بیگلری با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم ر‌هبری در خراسان‌شمالی، پیرامون لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، این مسئله را اولویت اول ‌استان دانست و خواستار پرهیز از آغاز طرح‌های جدید شد.

عضو ‌کمیسیون ‌صنایع و معادن مجلس نهم، در خصوص گلایه مسئولان اجرایی استان از عدم تخصیص بودجه کافی در مجلس گفت: شاید در گذشته در این خصوص کاستی‌هایی وجود داشت اما به جرأت می‌توان گفت در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

وی با تاکید مجدد ‌بر کم‌‌توجهی‌های صورت گرفته در حوزه راه‌های روستایی استان، خواستار حرکت سریع‌تر و رو به جلو در اتمام پروژه‌ها شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص ‌وضعیت ‌سرمایه‌‌گذاری ‌در استان کردستان با اشاره به ضعف‌های موجود، ‌از صاحبان ‌سرمایه ‌انتقاد کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که سرمایه‌گذاران استان سرمایه‌های خود را به خارج از استان انتقال و در جاهای دیگر استفاده می‌کنند.

وی، در پایان با‌ اظهار نارضایتی از وضعیت سرمایه‌گذاری در استان، خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی در این خصوص صورت ‌گرفته تا با فراهم شدن زمینه‌های لازم، سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به داخل استان انتقال دهند.

وی ‌با تاکید بر اینکه ‌هر یک ‌از نمایندگان کردستان خود را در قبال تمام مردم استان و نه تنها حوزه انتخابیه خود مسئول می‌دانند خاطرنشان کرد: دغدغه تمام منتخبین استان رشد و توسعه کل استان است.

انتهای پیام/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول