اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد خبر داد

بهره‌برداری از دو ساختمان جدید دانشگاه آزاد واحد لامرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد گفت: تا پیش از پایان سال جاری دو ساختمان آموزشی، فرهنگی جدید دانشگاه آزاد واحد لامرد به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از دو ساختمان جدید دانشگاه آزاد واحد لامرد

عیسی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد با 2 هزار و 850 دانشجو مشغول فعالیت است.

وی افزود: 54 نفر از اعضای هیئت علمی که از این تعداد 17 نفر دارای مدرک دکترا هستند، در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد از بهره‌برداری دو ساختمان جدید در این واحد آموزشی خبر داد و گفت: تا پیش از پایان سال جاری این دو ساختمان جدید شامل سالن آمفی‌تئاتر 450 نفره و آزمایشگاه و کارگاه به بهره‌برداری می‌رسد.‌

امیری اضافه کرد: سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد واحد لامرد یکی از سالن‌های کم‌نظیر در میان دانشگاه‌های آزاد جنوب کشور محسوب می‌شود و احداث این سالن در راستای ایجاد مکان مناسب به منظور برگزاری‌ همایش‌‌ها و سمینار‌های مختلف منطقه‌ای و ملی این دانشگاه است.

وی در مورد احداث ساختمان جدید آزمایشگاه و کارگاه‌های دانشگاه آزاد واحد لامرد ادامه داد: ساختمان جدید در زمینی به مساحت یک‌هزار و 300  متر مربع صورت گرفته که در این ساختمان 11 آزمایشگاه و کارگاه طراحی شده است.

این مسئول آموزشی با بیان اینکه توسعه رشته‌های فنی به ویژه رشته‌های مرتبط با امور نفت و گاز از برنامه‌های جدی دانشگاه آزاد واحد لامرد در چند سال اخیر بوده است ابراز داشت: با توجه به مسافت نزدیک مجتمع پارس جنوبی و پالایشگاه گاز پارسیان به این دانشگاه، توجه ویژه به رشته‌های فنی مرتبط با حوزه نفت و گاز در چند سال اخیر انجام و پیگیری شده است.

امیری تصریح کرد: در سال جاری تاکنون شش رشته کارشناسی ارشد که از سال گذشته توسط این دانشگاه پیگیری شد و به تصویب شورای گسترش رسید و چهار رشته کارشناسی دیگر نیز در حال پیگیری است که از مهم‌ترین این رشته‌ها می‌توان به مهندسی شیمی که سال‌هاست فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی در این رشته را داریم، اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد لامرد با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف ملی و منطقه‌ای توسط این دانشگاه در چند سال اخیر خاطرنشان کرد: دو همایش ملی و منطقه‌ای دیگر نیز در اسفند ماه سال جاری در شهر لامرد برگزار می‌شود.

این استاد دانشگاه به برگزاری کرسی آزاداندیشی در سال جاری، توسط این واحد آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از بهترین‌ شگردهای موثر فرهنگی است و باید شکل‌گیری این کرسی‌ها نهادینه و به شکل فعال‌تری در محیط‌های آموزشی و فرهنگی پیگیری شود.

امیری در ادامه سخنان خود در مورد نقش دانشجویان و اساتید در راستای انجام اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب و مبارزه با تحریم‌ها و جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان بیان داشت: اگر چه تمام مردم باید در راستای انجام اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب تلاش کنند اما در خط اول انجام اقتصاد مقاومتی و مبارزه با تحریم‌های دشمنان دانشجویان و اساتید دانشگاه قرار دارند چرا که قشری متخصص هستند.

وی انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی در دانشگاه آزاد واحد لامرد را در سطح بسیار عالی دانست و ادامه داد: با توجه به تاکیدات گسترده ریاست دانشگاه آزاد کشور مبنی بر برگزاری برنامه فرهنگی و توجه ویژه به مسائل آن، تشکل‌های مختلف دانشجویی و اساتید به صورت فعال مشغول انجام فعالیت هستند به طوری که در سال گذشته بسیج اساتید این دانشگاه به عنوان بسیج اساتید برتر دانشگاه‌های موجود در سطح استان فارس معرفی شد و هم‌اکنون نیز نشست‌های حلقه‌های شجره طیبه صالحین را برگزار می‌کند.

امیری اضافه کرد: سعی شده است محور مهم تمام برنامه‌های فرهنگی انجام شده مرتبط با قرآن و عترت باشد و در همین زمینه فعالیت‌ها نیز به صورت مستمر توسط کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد انجام می‌شود و تاکنون نیز مقام‌های اول پی در پی از لحاظ شرکت کنندگان در این مسابقات را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول