اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی:

اشتغال پایدار مهم‌ترین دغدغه مسئولان خراسان‌جنوبی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان‌جنوبی گفت: اشتغال پایدار مهم‌ترین دغدغه مسئولان استان برای افزایش امنیت پایدار و کاهش بزهکاری‌ها است.

اشتغال پایدار مهم‌ترین دغدغه مسئولان خراسان‌جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین خوشایند ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان درمیان اظهار کرد: در حال حاضر 110 کارگاه و 16 مرکز آموزشی مشغول ارائه خدمات به جویندگان شغل و حرفه در سطح استان هستند.

وی از افتتاح شدن دومین مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران استان در درمیان خبر داد و افزود: این مرکز با پیشرفت فیزیکی 83 درصد 160 میلیون تومان هزینه در برداشته است که برای تکمیل آن به 30 میلیون تومان دیگر نیاز است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، تمامی جویندگان کار را به عنوان جامعه هدف مراکز فنی و حرفه‌ای دانست و ادامه داد: مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت دولتی و آزاد مشغول آموزش مشاغل مختلف به هم استانی‌های جویای کار هستند و این آموزش‌ها در مراکز دولتی رایگان است.

خوشایند با بیان اینکه بیشتر متقاضیان و مراجعان به مراکز آموزشی  فنی و حرفه‌ای را دانش‌آموزان، دانشجویان، سربازان پادگان‌ها، اصناف، زنان خانه‌دار و شاغلین در بخش‌های کشاورزی، خدماتی و صنعت تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای استان برای زندانیان متقاضی فراگیری شغل نیز برنامه داشته و با دایرکردن کارگاه به زندانیان آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 کارگاه آزاد در شهرستان درمیان زیر نظر مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: مادر همه انحرافات اجتماعی و بزهکاری‌ها نبود شغل مناسب و نبود بستر مناسب برای فراگیری حرفه است و فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با آموزش زندانیان سعی دارد، آینده سالم را برای آنها رقم بزند.

انتهای پیام/69009/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول