اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از طولانی‌ترین نشست استانداری کهگیلویه و بویراحمد

صابری: پولی بابت آمار غیر واقعی به استان نمی‌دهند/ نمایشگاه بین‌المللی پیشکش آقایان مدیر

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از اینکه چرا تاکنون و پس از شش سال نمایشگاه بین‌المللی یاسوج پیشرفتی نداشته گفت: تا وقتی ما مدیر هستیم و به فکر کار و تولید نیستیم نمایشگاه به چه دردمان می‌خورد.

صابری: پولی بابت آمار غیر واقعی به استان نمی‌دهند/ نمایشگاه بین‌المللی پیشکش آقایان مدیر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر شنبه نشست پی‌گیری مصوبات چهار دور سفر هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی از ساعت 16 یعنی چهار بعد از ظهر در محل سالن شماره یک استانداری با حضور اغلب مدیران دستگاه‌های اجرایی و به مدیریت صابری استاندار برگزار شد که قرار بود این نشست تنها دو ساعت به طول انجامد غافل از این‌که پنج ساعت به طول انجامید و در نوع خود رکوردشکنی کرد.

در این نشست که در دو تایم قبل و بعد از برگزاری نماز جماعت برگزار شد استاندار پس از شنیدن اذان سالن را ترک کرد و از مدیران خواست که به دلیل اهمیت این نشست بعد از نماز نیز برای ادامه کار حاضر شوند و جلسه را ترک نکنند.

سید حسین صابری در این نشست به نکات مهمی اشاره کرد و تذکراتی جدی به برخی مدیران داد که در قالب حاشیه‌نگاری برخی از آن‌ها از نظر می‌گذرد.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با انتقاد از برخی آمار نادرست گفت: پروژه‌هایی را که برای مردم ضرورت دارد و مدیران با قاطعیت می‌گویند 80 تا صد درصد اجرای آن‌ها محقق شده را از نزدیک مورد بازدید قرار خواهم داد چرا که می‌بینیم برای مثال می‌گویند فلان شهر و یا روستا آبدار و یا برقدار شد اما وقتی پیچ شیر آب را باز می‌کنیم هیچ‌گونه آبی از آن بیرون نمی‌آید.

*وی در ادامه یکی از انتقادات اساسی خود را متوجه ساخت نمایشگاه بین‌المللی در یاسوج کرد که متولی آن سازمان صنعت و معدن و تجارت است و تصریح کرد: ما و مردم باید بدانیم این 150 میلیون تومانی که در مرحله نخست برای ساخت نمایشگاه در نظر گرفته شده چگونه و در کجا خرج شده و آیا این مبلغ به این بزرگی حکم یک عدد یک تومانی را دارد که در خیابان گم می‌شود؟

*صابری که به شدت از این موضوع نگران و گلایه‌مند بود گفت: این موضوع باید از سوی بازرسی مورد پی‌گیری قرار بگیرد و با این اوصاف در استان با وضعیتی که پیش آورده‌ایم چه احتیاجی به نمایشگاه داریم وقتی من مدیر به فکر کار و تولید نیستم.

*وی در پاسخ به این سخن که کارهای نقشه‌برداری و طراحی و غیره در این نمایشگاه صورت گرفته، گفت: انگار می‌خواهند سامانه موشکی بسازند که مدام از نقشه و طراحی و این‌گونه چیزها سخن می‌گویند چرا که برای کار جهادی و عملیاتی کردن آن نباید در طرح‌ها و نقشه‌ها ماند.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به شدت از وارد نکردن اطلاعات در سامانه معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری از سوی برخی مدیران عصبانی به نظر می‌رسید، گفت: در طول شش سالی که استاندار بوده و بیش از هفتاد جلسه از این دست برگزار کرده تاکنون این‌گونه اذیت نشده است.

*وی در همین زمینه با بیان این‌که اطلاعات را باید یکسره وارد سامانه معاونت برنامه‌ریزی کرد، گفت: برخی از وزارت‌خانه‌ها از جمله نیرو و راه از خدا می‌خواهند که اطلاعات وارد سامانه معاونت برنامه‌ریزی نشود چرا که پروژه زیاد دارند و پولی ندارند و به همین خاطر مدیران استانی نباید دست روی دست بگذارند و توپ را یکسره در میدان معاونت برنامه‌ریزی بیندازند.

*صابری در ادامه در حالی که پی‌گیر طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی بود به طرحی لغو شده اشاره کرد و گفت: همین یک طرح را که به درد مردم می‌خورد و شغل و کار برای آن‌ها ایجاد می‌کرد حذف کرده‌اند و به همین دلیل است که وقتی با خودرو به سمت شیراز حرکت می‌کنیم آن قسمت از اراضی ملی که در استان فارس قرار گرفته همه تبدیل به باغ و درخت شده و به طرف کهگیلویه و بویراحمد که می‌آیی اثری از باغ و درخت و آبادانی و کار و تولید و اشتغال نمی‌بینی.

*وی در ادامه به سرانجام پاره‌ای از طرح‌ها اشاره کرد و گفت: برخی طرح‌ها که با آب و نان و اشتغال مردم سر و کار دارد را می‌گوییم اقدام نشده و آن‌جایی که مربوط به تفریح و سرگرمی خودمان می‌شود را در دست اقدام و یا اقدام شده معرفی می‌کنیم.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از نوع اتاق کار برخی از مدیران گفت: انصافا اتاق کار برخی مدیران آن‌قدر بزرگ است که می‌توان در آن گل کوچک بازی کرد در حالی که در همان اداره و یا نهاد دورافتاده‌ترین و کوچک‌ترین اتاق‌ها مربوط به نمازخانه است که هر دو هفته یکبار هم آن را جارو نمی‌زنند.

انتهای پیام/2571/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول