اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه سمنان:

محرم بهترین فرصت برای امر به معروف است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

محرم بهترین فرصت برای امر به معروف است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام علی کوثری عصر امروز در نشست اخلاقی که در زینبیه دامغان برگزار شد، بیان کرد:‌ امام حسین(ع) برای پایداری و احیای حقیقت دین خدا، خون خود را تقدیم کرد.

وی اضافه کرد: گذشت زمان باعث سرد شدن این شور همراه با شعور بین ارادتمندان سرور و سالار شهیدان نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان‌ اظهار داشت: برگزاری مراسم عزادرای در ماه‏های محرم و صفر توسط مسلمانان نه به خاطر تعصب دینی، بلکه برای آزادگانی است که بصیرتی نسبت به امام حسین(ع) داشتند و امروز نیز این مردم، آن حضرت را مقتدای خود می‌دانند.

کوثری افزود: حضور گسترده مردم در آیین‌های عزاداری ایام محرم و صفر بیانگر عشق و دل‏بستگی آنها به امامت و ولایت است.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی که عالمانه و عاشقانه افتخار خدمت به خاندان عصمت و طهارت(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) را دارند، ظرفیت بزرگی در امور فرهنگی و ارتقای معرفت دینی هستند.

کوثری تأکید کرد: نقش هیئت‌ها و متصدیان مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها و حتی بسیجیان با توجه به اینکه محرم و آیین‌های آن هم‌اکنون به کانون توجه دشمنان تبدیل شده، خطیرتر شده است.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان ادامه داد: هماهنگی و تعامل بین افراد و گروه‌ها می‌تواند دشمنان را در عملی ساختن نقشه‏های خود ناکام بگذارد.

وی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر  مستلزم فرهنگ‌سازی است، بیان داشت: در این ماه، زمینه‌ لازم برای احیای امر به معروف به خصوص تذکر لسانی وجود دارد؛ چرا که شاهکار عاشورا و حماسه حسینی بر این محور می‌چرخد.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است و باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/22493/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول