اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

انتخابات آبروی نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تویسرکان گفت: انتخابات آبروی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

انتخابات آبروی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس در تویسرکان، حجت‌الاسلام محمد‌علی ارزنده پیش از ظهر امروز در همایش ناظران انتخابات شورای نگهبان شهرستان تویسرکان اظهار داشت: جوهره انسان‌ها در فراز و نشیب‌های زمانه مشخص می‌شود که چقدر به حق و حقانیت مسائل و عدالت پایبند هستند و تمام زاویه‌هایی که بشر از بدو خلقت به خود گرفته به سبب تحول و انقلاب احوال در جوهره وجودی است.

وی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم که امتحان فقط برای پیشینیان بوده است، افزود: با قرار گرفتن شرایط و موقعیت است که جوهره‌ درونی فرد مشخص می‌شود که چقدر می‌توان به وظیفه‌اش پایبند و بر نفس و خواسته‌ها نفسانی‌اش غلبه کند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه ثابت قدم ماندن در زمانی که انقلاب درونی به وجود می‌آید بسیار سخت است، تصریح کرد: تنها انسان‌هایی که به معنای واقعی معتقد هستند می‌تواند در انقلاب‌های درونی و بیرونی ثبات قدم داشته باشند.

وی گفت: تحول و انقلاب درونی و بیرونی احوال عموم بشر در پیروی از هوای نفس خویش در کارهای مختلف دنیا‌پرستی و مادی‌گرایی منشأ رخدادهای جبران‌ناپذیر در تاریخ تا به امروز بوده است.

ارزنده با تأکید بر اینکه مدعیان گسترش اسلام به خاطر مسائل شخصی و نفسانی از حق و حقایت اسلام فاصله گرفتند، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب هم خیلی‌ها که دم از دین می‌زدند به‌هنگام جنگ یک روز به جبهه و جنگ نرفتند، برخی‌ها هم جنگ رفتند و کمک مالی کردند اما در انقلاب‌های بعدی عقب ماندند، یک عده هم گفتند نکند ریاستشان تحت‌الشعاع قرار گیرد جبهه رفتند، افرادی هم در سیاست‌بازی عقب ماندند و برخی‌ از افراد برای اینکه در انتخابات رأی بیاورند و به مجلس بروند چه کارها که نکردند و نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین آزمایش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که در سر راه ما قرار دارد انتخابات است، اضافه کرد: انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری از چیزهایی است که توبه ندارد یعنی کسی که در انتخابات خطا کند خطای آن همچون حق‌الناس نیست که بتواند آن را جبران کند.

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه انتخابات آبروی اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شما فکر نکنید یک نفر که رأی می‌آورد فقط مربوط به شهرستان است، این‌ طور نیست انتخابات آبروی اسلام و نظام است، زیر پا گذاشتن یا حمایت کردن از خون شهداست پس باید در انجام این مهم هوشمندانه و متعهد وارد شویم.  

وی با تأکید بر این موضوع که بحث انتخابات توجیه‌پذیر نیست که ما بخواهیم به بهانه‌های مختلف خلافی را با عنوان حفظ اسلام انجام دهیم، توجیه کنیم، تصریح کرد: در حفظ اسلام چیزی به نام خلاف راه ندارد.

ارزنده خطاب به ناظران انتخاباتی شهرستان گفت: مگر کسی امین مردم شد می‌تواند خیانت کار باشد و مگر قانون‌گذار خودش می‌تواند خلاف قانون حرکت کند و ناقض قانون باشد.

وی با بیان اینکه برای عهده‌دار شدن هر مسئولیتی انسان ابتدا باید خود‌سازی داشته باشد، گفت: افرادی که می‌پذیرند ناظر و بازرس مردم در پای صندوق‌های اخذ آرا باشند باید با غالب شدن بر خواسته‌های نفسانی خود امانت‌دار واقعی باشد.

امام جمعه تویسرکان خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌داند ظرفیت این مسئولیت را ندارد و در تحول احوال تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در نظارت او عوامل نفسانی دخیل است بداند بزرگ‌ترین خیانت به خودش، انقلاب و اسلام کرده است، پس پیش از اینکه به این مرحله وارد شود بهتر است کنار بکشد.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: در انتخابات وقتی افرادی که صاحب نظر و دلسوز نظام و انقلاب هستند و می‌خواهند نظر خودشان را اعمال کنند، متأسفانه برخی که دیدگاهشان، دیدگاه آمریکایی است فریاد می‌زنند که هر کس با ما نیست حق ندارد اظهار نظر کند.

ارزنده با طرح این پرسش که آیا ما مسلمانیم یا داریم لباس مسلمانی غصب می‌کنیم و بر تن می‌کنیم؟ افزود: وقت انتخابات که می‌شود خدا می‌داند چقدر معصیت می‌شود به هر کس هرچه دوست داریم، هرچه بخواهیم، هر حرف و تهمتی را که دلمان می‌خواهد می‌زنیم، این مسلمانی نیست مسلمانی آداب و رسوم دارد.

انتهای پیام/89010/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول