اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان:

مبانی فقهی و حقوقی قاچاق کالا تبیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد و فرهنگ به یکدیگر وابسته هستند، گفت: مبانی فقهی و حقوقی اثرات منفی قاچاق کالا باید برای بازاریان و اقشار تاثیرگذار تبیین شود.

مبانی فقهی و حقوقی قاچاق کالا تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام یدالله تقوی‏نیا در گردهمایی مبلغان و مداحان زن، در خصوص مضرات استفاده از کالاهای قاچاق ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ‏سازی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالاست، افزود: مبلغان و مداحان در کنار دیگر دستگاه‏های فرهنگی و تبلیغاتی باید اثرات مخرب کالاهای قاچاق بر تولید، اشتغال، فرهنگ را با هدف آگاهی‏بخشی به مردم بیان کنند.

وی با تاکید بر اینکه ورود کالاهای قاچاق غیرمجاز به اقتصاد و فرهنگ کشور اثرات زیان‏باری وارد می‏کند، تصریح کرد: برای مبارزه با این پدیده شوم، کنترل و نظارت دقیق بر واردات کالاها نیاز است؛ اما تنها از این راه نمی‏توان در امر مبارزه با قاچاق کالا موفق بود، بلکه فرهنگ‏سازی و اصلاح الگوی مصرف مردم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

تقوی‏نیا به علت و تمایل برخی از مردم در استفاده از کالاهای خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: ضعف در تنوع کالاها و طراحی کالاهای تولید داخل مواردی است که باعث شده نیاز بازار تامین نشود و برخی از مردم از روی تنوع‏طلبی، میل به مصرف کالاهای قاچاق یا تولیدات خارجی داشته باشند.

وی با بیان اینکه وجود مرز مشترک طولانی و نبود انسجام انتظامی در کشورهای همسایه ایران موجب ورود سالانه میلیون‏ها دلار کالای قاچاق به کشور می‏شود، تصریح کرد: این امر موجب شده تا ضربه‏ای جدی به تولید داخل وارد شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان ضمن تاکید بر برگزاری کارگاه‏های آموزشی برای بررسی مبانی فقهی و حقوقی قاچاق کالا برای بازاریان و اقشار تاثیرگذار گفت: پرداختن به این امور، مهم‏ترین وظیفه پژوهشگران و محققان حوزه‌های فقه، حقوق و جامعه‌شناسی است.

انتهای پیام/2249/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول