اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

47 درصد معتادان نشأت گرفته از پاتوق‌ها و محافل شبانه است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استدار همدان گفت: 47 درصد معتادان جامعه ما نشأت گرفته از پاتوق‌ها و محافل شبانه است که 30 درصد از این تعداد در ارتباط با مواد مخدر صنعتی‌اند.

47 درصد معتادان نشأت گرفته از پاتوق‌ها و محافل شبانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی پیش از ظهر امروز در اختتامیه هفته ایدز در همدان با بیان اینکه با توجه به تفکیک و آنالیز بزه‌های اجتماعی موظف به پیگیری هستیم، اظهار کرد: موج سوم بیماری اچ.آی.وی و ایدز که مربوط به افزایش روابط جنسی است نشأت گرفته از رفتارهای اجتماعی نابهنجار است.

وی با بیان اینکه بزه‌ها و رفتارهای اجتماعی مختص کدهای مشخصی نیست، به تشکیل محفل‌ها و پاتوق‌های جوانان اشاره کرد و افزود: این پاتوق‌ها به نوعی موجبات گسترش بزه‌های اجتماعی را فراهم کرده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه موج سوم بیماری تهدید‌کننده‌تر است، عنوان کرد: هیچ سازمانی به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست بلکه نیازمند همتی همگانی است که در این راستا سهم و سرانه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر امروز حوزه تربیتی ما در ارتباط با توجه دادن تهدید موج سوم بیماری ایدز نجنبد و خود را در ارتباط با این موضوع تنظیم نکند آسیب این بیماری پایدار خواهد بود.

فامیل‌کریمی تصریح کرد: حوزه‌های آموزشی از حوزه‌های تربیتی مهدهای کودک تا سنین بالاتر آموزشی اگر برنامه متناسبی در زمینه موج سوم این بیماری تنظیم نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه در آموزش و پرورش در بسیاری از مشخصه‌های حوزه سلامت سرمایه‌گذاری شده و برنامه‌های مشخص هر حوزه نیز معین است، گفت: در راستای موج سوم بیماری ایدز نیز باید برنامه مدون و مشخص در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد چرا که موج سوم این بیماری به مراتب شکننده‌تر و تهدیدکننده‌تر است.

وی با اشاره به تشکیل پاتوق‌ها و پارتی‌های شبانه نیز اعلام کرد: 47 درصد معتادان جامعه ما نشأت گرفته از پاتوق‌ها و محافل شبانه است که 30 درصد از این تعداد، در ارتباط با مواد مخدر صنعتی‌اند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: وقتی در حاشیه بافت شهری منازل غیر مسکونی ایجاد می‌شود مهندسی کالبدی شهرسازی باید در حاشیه شهرها پای کار بیاید تا این پاتوق‌ها و محافل در پایین ‌شهرها بیشتر نشود.

انتهای پیام/89004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول