اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس خبر داد

کشف تجهیزات دریافت از ماهواره و سلاح در فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی فارس از کشف یک‌هزار و 941 نوع تجهیزات دریافت از ماهواره، 3 میلیون و 290 هزار نخ سیگار قاچاق، 17 سلاح غیرمجاز، 890 گرم شیشه طی 48 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

کشف تجهیزات دریافت از ماهواره و سلاح در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در اطراف این شهرستان یک تریلر و یک خودرو سواری سمند حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو سمند 740 نوع پوشاک قاچاق و در بازرسی از خودرو تریلر که در پوشش بار برنج با پلمب گمرکی مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق را از بندرعباس به مقصد آستارا بارگیری کرده بود یک‌هزار و 722 نوع تجهیزات دریافت از ماهواره و 2 میلیون و 880 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و ضمن توقیف خودرو راننده آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از کشف 114 نوع تجهیزات دریافت از ماهواره از یک خودرو پراید در شهرستان پاسارگاد خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پاسارگاد هنگام کنترل خودروهای عبوری در اطراف آن شهرستان به خودرو پراید مظنون شدند و پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن 114 دستگاه دریافت از ماهواره به همراه کنترل، سیم و باطری مربوطه کشف و راننده خودرو به‌نام «ح ـ ک» را دستگیر کردند.

سجادیان اضافه کرد: در شیراز نیز ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی فارس ضمن هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از مغازه 105 نوع تجهیزات دریافت از ماهواره کشف کردند.

وی در ادامه از کشف 17 سلاح غیرمجاز و 5 سلاح سرد طی دو روز گذشته در استان فارس خبر داد و اضافه کرد: ماموران انتظامی شهرستان‌های لارستان، فراشبند و کازرون موفق شدند در بازرسی از هفت منزل چهار اسلحه جنگی و 10 اسلحه شکاری به همراه تعداد قابل توجهی مهمات مربوطه را کشف و در این راستا هفت نفر را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فارس افزود: در شیراز نیز ماموران انتظامی این شهرستان در راستای اجرای طرح برخورد با دارندگان و حاملان  سلاح سرد، موفق شدند پنج سلاح سرد، 13 موتورسیکلت متخلف، یک موتورسیکلت مسروقه به همراه سارق و یک خودروی تحت تعقیب را توقیف، و 10 خرده فروش مواد مخدر را دستگیر و 500 گرم حشیش  و پنچ کپسول هرویین از آنها کشف کنند.

سجادیان از کشف 4 هزار و 350 لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان‌های لارستان و داراب خبر داد و گفت:

ماموران انتظامی لارستان از یک کامیون باری ولوو یک‌هزار و 950 لیتر و ماموران انتظامی داراب از یک کامیون ایسوزو 2 هزار و 400 لیتر گازوئیل قاچاق کشف و راننده هر دو خودرو را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در شیراز نیز ماموران پلیس آگاهی فارس از یک اتوبوس مسافربری 2 هزار و 240 نوع لباس خارجی قاچاق که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در اتوبوس جاسازی شده بود کشف و در این زمینه راننده و هفت نفر از همدستان وی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از کشف یک محموله دخانی قاچاق در زرین دشت خبر داد و گفت: پس از آنکه یک قاچاقچی کالا  را در آن شهرستان شناسایی کردند در بازرسی از مخفیگاه و انبار کالا متعلق به وی 410 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق، 490 پاکت تنباکو، یک‌هزار و 100 پاکت بی تی کشف و متهم را دستگیر کردند.

سجادیان در ادامه از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در شیراز خبر داد و گفت: روز گذشته یک قاچاقچی مواد مخدر که در پوشش ظروف چینی اقدام به حمل مواد مخدر می‌کرد توسط ماموران انتظامی شیراز شناسایی و پس از دستگیری در بازرسی از وی 890 گرم شیشه که در یک بسته حاوی شش لیوان جاسازی کرده بود کشف شد.

وی در پایان از کشف دستگاه چاپ اسکناس جعلی در شیراز خبر داد و ابراز داشت: ماموران انتظامی شیراز با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند دو نفر به‌نام‌های «م ـ گ» و «س ـ ن» در یکی از محله‌های واقع در جنوب غرب شیراز اقدام به چاپ اسکناس جعلی می‌کنند که در بازرسی از منزل این دو یک دستگاه چاپ اسکناس جعلی کشف و چهار برگ تراول 500 هزار ریالی جعلی و هفت برگ اسکناس 20 هزار ریالی و چهار برگ اسکناس 50 هزار ریالی جعلی کشف شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول