اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

دستگاه‌ها استعلامات را سریع پاسخ دهند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با هدف رونق‌بخشی به امر تولید و حمایت از بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها، دستگاه‌های زیربنایی پاسخ استعلامات را به سرعت صادر کنند تا خللی در این مسیر به وجود نیاید.

دستگاه‌ها استعلامات را سریع پاسخ دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: ما نباید در بررسی‌ها و صدور مجوزها تاخیر و تعلل غیرقانونی داشته باشیم چرا که اگر خودمان را جای بخش خصوصی بگذاریم که تمام سرمایه‌های خود را جمع کرده تا واحدی تولیدی و صنعتی دایر کند هرگز راضی نخواهیم بود در صدور مجوزها و آغاز فعالیت‌ها تعلل و تاخیری چند ماهه حتی چند ساله رخ بدهد.

وی تمام دستگاه‌های عضو کارگروه تخصصی زیربنایی را به بررسی همه‌جانبه طرح‌ها سپس پاسخ دقیق به استعلامات فرا خواند و گفت: در این زمینه آنچه بسیار مهم و ضروری به نظر می‌رسد دور شدن از برخی بروکراسی‌ها و کاغذ‌ بازی‌های بی‌ثمر و یا معطلی در بررسی‌ها و کارشناسی طرح‌هاست که زیبنده مدیر اجرایی و نظام اداری ما نمی‌باشد.

این مسئول بیان داشت: در حمایت از تولید و بسترسازی برای سرمایه‌گذاری همه ما باید با تلاشی بیشتر و خدمتی خالصانه لبیکی واقعی به فرمایشات مقام معظم رهبری دهیم چرا که این لبیک‌گویی در عرصه عمل نمود و ظهور پیدا می‌کند.

نیکزاد از تمام دستگاه‌های عضو کار‌گروه تخصصی زیربنایی خواست به سرعت و با دقت در امر کارشناسی پاسخ استعلامات طرح‌ها و پروژه‌های مطرح شده را بدهند و هرگونه انکار و ضعف در این حوزه متوجه بار حقوقی است که گردن همه امضاکنندگان و تصویب‌کنندگان را می‌گیرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر مدیر یا دستگاهی این استعلامات و موارد را تایید کرد دیگر نمی‌تواند در آینده در این باب مدعی باشد و یا بخواهد فرافکنی کند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ما به یک جواب روشن و شفاف در این زمینه نیاز داریم، افزود: ادارات کل استان اردبیل باید خودشان پاسخ استعلامات را با رایزنی‌های شهرستانی و بخشی انجام دهند چرا که ما پاسخ استعلامات را از دیدگاه ادارات کل استانی پذیرش می‌کنیم و قرار نیست هر شهرستان در این زمینه پاسخی به ما بدهد.

برداشت معادن با احداث جاده‌های اختصاصی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت معادن متعدد در استان اردبیل به ویژه معدن شن و ماسه و برخی برداشت‌های غیرمجاز و یا خارج از ظرفیت اشاره کرد و گفت: این برداشت مازاد با تناژ بالا نه تنها یک تخلف به شمار می‌رود بلکه سبب وارد آمدن خسارت به جاده‌های دسترسی می‌شود که بهتر است برای معادن متعدد به ویژه سنگ‌، جاده‌های اختصاصی احداث و راه‌اندازی شود.

این مسئول بیان داشت: در بازدید‌های خود از شهرستان‌ها به خوبی این مسئله مشهود و معلوم بود که تردد خودروهای سنگین با بارگیری مازاد جاده مواصلاتی را از بین برده و به زیرسازی آن ضربه وارد می‌کند که در این باب باید با تدبیری مناسب جلوی این کار گرفته شود.

نیکزاد همچنین تصویب طرح‌های مطرح شده در کارگروه برای ارجاع به بانک کشاورزی را زمینه‌ساز اشتغال با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با سود هفت درصد اعلام کرد و افزود: این خود می‌تواند به روند حرکتی بیش از گذشته در این زمینه کمک کند.

استاندار اردبیل در خصوص الحاق بخشی از محدوده کشاورزی و زراعی به روستایی گفت: با هدف توسعه روستاها و ایجاد فرصت‌های اشتغال و احداث سکونتگاه برای جوانان و متقاضیان در روستاها ما می‌توانیم این الحاق را در یک جلسه دو ساعته انجام دهیم تا با موافقت جهاد کشاورزی و تایید بنیاد مسکن به محدوده روستاها اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه طرح‌های پرواربندی بره با ظرفیت 250 راس در نمین، احداث پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه‌ای در یکی از روستاهای خلخال، احداث سردخانه در شام اسبی اردبیل، احداث استخر ذخیره آب در نمین، احداث اتاق نگهبانی در شهر نمین، احداث پرواربندی بره در آبی‌بگلوی نمین، احداث واحد پرواربندی گوساله در اردبیل، راه‌اندازی واحد ماسه‌شویی در اطراف اردبیل و همچنین احداث ذخیره آب کشاورزی در روستای رز مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی استان 63 پرونده آماده تصویب نهایی این کارگروه مورد طرح و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول