به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین کاووسی در حاشیه جلسه دیدار مردمی کیهان هاشمنیا استاندار گیلان، اظهار کرد: شیوهنامه مذکور در راستای اجرای دستور استاندار گیلان مبنی بر نظمبخشی به مراجعات مردمی، پاسخگویی منسجم به مطالبات قانونی آنها و دسترسی آسان مردم به مسئولان ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه ملاقاتها به دو شیوه حضوری و غیر حضوری برگزار میشود، گفت: مردم میتوانند علاوه بر ملاقاتهای حضوری مدیران از طریق سامانه سامد با شماره تلفن 111 در خواستها، شکایات و گزارشهای خود را مطرح کنند تا مدیران و فرمانداران حداکثر در مدت یکماه به صورت دستورالعمل سامد به متقاضیان پاسخ لازم را بدهند.
مشاور استاندار گیلان با بیان اینکه طبق تأکیدات استاندار، پاسخگویی به مردم باید با سرعت، دقت و صحت همراه باشد، اضافه کرد: یکی از مراحل ارزیابی عملکرد فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی، برگزاری دقیق و حضور مؤثر در ملاقاتهاست.
وی ملاقات حضوری معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان را روزهای سهشنبه هر هفته به صورت منظم و مستمر ذکر کرد و افزود: طبق این شیوهنامه بالاترین مقام یا معاون تامالاختیار دستگاههای اجرایی موظف هستند حداقل سالانه یک بار نیز در هر شهرستان در محل اداره خود با حضور نماینده فرماندار یا مسئول میز رسیدگی به شکایات فرمانداری، با مردم ملاقات کنند.
کاووسی با بیان اینکه ملاقات عمومی مدیران در شهرستانها طبق برنامه ابلاغی از طرف اداره کل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی انجام میشود، خاطرنشان کرد: اگر در جریان ملاقات عمومی مدیران دستگاههای اجرایی استان در شهرستانها مواردی وجود داشته باشد که توسط دستگاه پاسخ مقتضی به متقاضی ارائه نشده است، باید گزارش آن به فرمانداری ارسال شود.
به گفته وی، در صورتی که برطرف کردن مشکلات مردم خارج از وظایف فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی باشد درخواستها به معاونان استاندار ارجاع میشود.
این مسئول یادآور شد: درخواستهایی که طبق تشخیص معاونان مرتبط با اختیارات و وظایف استاندار باشد جمعبندی شده و به اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی ارسال خواهد شد و پس از بررسی این ملاقات در استانداری یا شهرستانها برگزار میشود.
انتهای پیام/84001/ز/گ1003